۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۳۹۳۹۷

آذربایجان غربی میزبان خادمان حرم رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیر موسسه دارالحافظین آذربایجان غربی به برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید در دهه کرامت در استان اشاره کرد و گفت: این برنامه با حضور چهار تن از خادمان حرم ثامن الحجج به همراه پرچم آستان قدس رضوی اجرا می شود
حرم رضوي، امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مهدی کاتب، مدیر مؤسسه دارالحافظین قرآن کریم آذربایجان غربی، امروز در مراسم اختتامیه مسابقات ضیافت نور در تشریح فعالیت‌های موسسه گفت:  تابستان امسال نزدیک سیصد نفر در بیست عنوان دوره ی آموزشی و در قالب پانصد ساعت جلسه آموزشی شرکت کرده اند.

 

وی از همکاری 15 نفر از استادان مجرب شهر برای آموزش قرآن خبر داد و گفت: امتحان پایانی این دوره هفته قبل انجام شد.

 

این مسؤول افزود: در تابستان امسال علاوه بر دوره های آموزشی، برنامه های دیگری از جمله محافل انس با قرآن کریم، جشن های مذهبی ولادت ائمه(ع) و اردوهای تفریحی ورزشی اجرا شد.

 

کاتب با اشاره به حضور بیش از 100 نفر از قرآن آموزان این موسسه در برنامه های رسانه ملی، خاطرنشان کرد: برگزاری سلسله مسابقات ضیافت نور که مرحله اول آن در ماه مبارک رمضان و مرحله نهایی آن در شهریورماه اجرا شد، از دیگر عناوین برنامه هاست که امروز اختتامیه این مسابقات در حال اجراست.

 

وی به برنامه های آتی اشاره و تصریح کرد: در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ، طرح قرآنی«پشتیبان حفظ» از مهرماه سال جاری به مرحله اجرا درمی آید.

 

مدیر موسسه دارالحافظین قرآن کریم آذربایجان غربی به برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید در دهه کرامت در استان اشاره کرد و گفت: این برنامه با حضور چهار تن از خادمان حرم ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به همراه پرچم آستان قدس رضوی اجرا می شود که پس از بازدید از مرکز استان به چهار شهرستان خوی، میاندوآب، چایپاره و نقده نیز سفر می کنند.

 

گفتنی است، اجرای برنامه های متنوع همچون اجرای تواشیح توسط گروه طوبی، اجرای سرود و خطابه خوانی توسط اعضای موسسه، پخش کلیپ حضرت پیامبر(ص) به منظور اعلام انزجار اعضای موسسه نسبت به هتک حرمت حضرت رسول اکرم(ص) ، کلپیپ فعالیتهای موسسه در طول تابستان از دیگر برنامه های آیین اختتامیه مسابقات ضیافت نور است.

 

همچنین در پایان این برنامه از نفرات برتر مسابقات ضیافت نور با اهدای جوایزی تجلیل شد.

 

مسابقات ضیافت نور در رشته های حفظ 20 سوره، 1 جز، 5 جز، 10 جز، ترتیل، تفسیر سوره مزمل و حجرات، مسابقه کتبی فضایل حضرت امیر (ع) و مسابقات هنری با شرکت یکصدو پنجاه نفر از قرآن آموزان در ماه مبارک رمضان برگزار شد./936/پ202/س

ارسال نظرات