۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۳۹۴۶۴
مدیر مؤسسه حکمت علوی:

پرداختن به ساحت شهدا نیاز امروز جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه حکمت علوی با تأکید بر این که شهدا اصحاب کهف انقلاب اسلامی هستند، گفت: کسی که با خدا باشد دیروز و امروز ندارد، باید ساحت والای این بزرگواران را بیش از پیش درک کنیم.
اسماعيل منصوري لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، اسماعیل منصوری لاریجانی، مدیر مؤسسه حکمت علوی شب گذشته در یادواره 24 تن از شهدای والامقام پایگاه مقاومت حضرت ابوالفضل(ع) خیابان طالب آملی آمل با بیان این که به لحاظ تاریخی همیشه جنگ و گریزها وجود داشته است و در این راه خون های زیادی هم ریخته شد،گفت: آنچه مهم است حرکت در مسیر الله است که شهدا فقط برای خون دادن نرفتند و فضایی را برای ما ایجاد کرده اند و پیامی را صادر کردند که مهم تر از هر چیز دیگر است.


وی با اشاره به این که خاطرات و داستان های شهدا قصه نیست و به مفهوم والای آن باید توجه کرد، یادآور شد: پیام هایی که در قالب خاطرات شهدا وجود دارد بسیار ارزنده است که باید در راستای تبیین و ماندگاری آن اهتمامی شایسته صورت گیرد.


منصوری لاریجانی با تأکید بر این که شهدا اصحاب کهف انقلاب اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: کسی که با خدا باشد دیروز و امروز ندارد، باید ساحت والای این بزرگواران را بیش از پیش درک کنیم.


این محقق و نویسنده با بیان این که گناهان و حرکت در مسیر غیر الهی ما را به رستگاری نمی رساند، گفت: چشم باطن  اگر بیدار شود خواهیم فهمید که دنیا فایده ای ندارد و انسان باید به اصل خود و جایگاه واقعی اش توجه داشته باشد.


وی با تأکید بر این که زندگی کردن در عصر توحش مدرن برای انسان های موحد دشوار است، خاطرنشان کرد: روزگار به جایی رسیده است که ایادی استکبار جهانی برای پیامبری که از سرّ عبودیت است فیلم موهن می سازند.


مدیر مؤسسه حکمت علوی با بیان این که پیامبر همچون خورشیدی عالم تاب است و همه انبیا شئون وجودی او هستند، گفت: باید مسلمانان جهان در برابر چنین حرمت شکنی زشتی به خروش درآیند و به هیچ وجه سکوت نکنند.


منصوری لاریجانی با اشاره به این که رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس نباید رنگ دنیا بگیرند و باید با جنس خود پرواز کنند، یادآور شد: هر قشری اگر در جایگاه خود باشد عدالت رقم خواهد خورد.


وی در پایان با تاکید بر جایگاه والای امر به معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام، گفت: آن ملتی که با زبان و قلم خود امربه معروف و نهی از منکر نکند و دغدغه دین در آنان وجود نداشته باشد خداوند منان آن جامعه را وارونه خواهد کرد.


مدیر مؤسسه حکمت علوی در پایان با با بیان این که ترویج ارزش های والای اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان امری مهم است که به آن باید توجه ویژه ای صورت گیرد، خاطرنشان کرد: دشمنان درصدد هستند تا با انواع برنامه ها و ترفند ها جوانان را از مسیر خدامحوری  خارج کنند./950/پ203/س

ارسال نظرات