۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۳۹۷۵۸

ابراز نارضایتی نخست وزیر عراق از دخالت مقامات آمریکایی در امور داخلی این کشور

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر عراق در گفت وگوی تلفنی با معاون رییس جمهور آمریکا از دخالت مقامات این کشور در امور داخلی و شبهه افکنی علیه مواضع دولت عراق ابراز نارضایتی کرد.
نوري المالکي نخست وزير عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نوری المالکی، نخست وزیر عراق در گفت وگوی تلفنی با جو بایدن، معاون رییس جمهور آمریکا از شبهه افکنی برخی مقامات آمریکایی در قبال مواضع عراق نسبت به بحران سوریه ابراز نارضایتی کرد.

 

در بیانیه شورای نخست وزیری آمده است: نوری المالکی عدم رضایت دولت عراق از دخالت برخی مقامات آمریکایی و شبهه افکنی آنان نسبت به موضع عراق در قبال بحران در سوریه ابراز  داشت، مواضع عراق نسبت به سوریه کاملا روشن بوده و با هرگونه فعالیت های مسلحانه و خشن مخالف است و از راه حل مسالمت آمیز حمایت می کند.

 

نوری المالکی تاکید کرد که عراق با توجه به وضعیت داخلی سوریه و مصالح ملت عراق از روزهای اولیه بحران در سوریه این سیاست را در پیش گرفته است.

 

جو بایدن نیز در این گفت وگوی تلفنی از پیشرفت اوضاع سیاسی در عراق ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت که دولت عراق توانایی حل مشکلات داخلی را دارد.

 

وی همچنین به اوضاع منافقین در این کشور و آخرین مراحل اخراج آنان از خاک عراق پرداخت و پایبندی عراق به توافقنامه با سازمان ملل برای انتقال منافقین از اردوگاه الاشرف به بغداد خواستار شد.

 

نخست وزیر عراق نیز بر تصمیم قاطع دولت مبنی بر اخراج منافقین از خاک این کشور تاکید کرد و همکاری سازمان ملل برای اخراج اعضای این گروه را خواستار شد./980/ب902/ک

ارسال نظرات