۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۳۹۸۰۰
از سوی دفتر خطیب جمعه نجف؛

همایش نقش رسانه ها در پاسخگویی به هتک حرمت پیامبر در نجف برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش نقش رسانه ها در پاسخگویی به توهین صورت گرفته علیه پیامبر رحمت و انسانیت حضرت محمد (ص) از سوی دفتر خطیب جمعه نجف اشرف در این شهر برگزار شد.
همايش نقش رسانه ها در پاسخگويي به توهين به پيامبر اکرم (ص) در نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش نقش رسانه در پاسخگویی به توهین به پیامبر اکرم (ص) با حضور علما، نمایندگان مراجع تقلید، استادان دانشگاه و ده ها تن از خبرنگارانی عراق از سوی دفتر خطیب جمعه نجف اشرف در سالن همایش های امام علی (ع) این شهر برگزار شد.


این همایش با قرائت قرآن کریم آغاز و سپس پیام حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف از سوی سید حسن البعاج نماینده وی قرائت شد.

 

حضرت آیت الله نجفی در این پیامی ادامه هتاکی به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) را محکوم و نقش رسانه ها در پاسخگویی به این توهین ها و آشنا ساختن جهانیان با سیره نورانی حضرت محمد (ص) تاکید کرد.

 

سخنرانی حجت الاسلام شیخ فاضل البدیری به عنوان نماینده حوزه علمیه نجف اشرف و چهار تن از فعالان بخش رسانه از بخش های دیگر این همایش بود.

 

این همایش با بحث و بررسی مسأله توهین به نبی اکرم (ص) و شیوه های پاسخگویی به این هتاکی از سوی حاضران ادامه یافت و با ارائه توصیه هایی به کار خود پایان داد.

 

این توصیه ها به شرح ذیل است:

 

1- لزوم ایستادگی رسانه ها در کنار ملت ها برای محکوم ساختن برنامه ریزی دشمنان مبنی بر هتاکی به رسول انسانیت حضرت محمد مصطفی (ص)

 

2- بیان دیدگاه دولت عراق در محکومیت این اقدام از سوی وزارت خارجه

 

3- اتخاذ گام های محکم از سوی اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی برای جلوگیری از توهین های مشابه

 

4- برگزاری همایش های گسترده و اتخاذ مواضع یکپارچه از سوی رسانه ها جهت ایستادگی در برابر حملات صورت گرفته علیه مقدسات اسلامی

 

5- تحکیم وحدت و دوری از فتنه های مذهبی و طایفه ای و مبارزه با خشونت

 

6- تولید فیلم های سینمایی و تلویزیونی برای نشان دادن چهره واقعی و درست اسلام به جهانیان

 

7- معرفی عوامل این حمله های ظالمانه به مردم

 

گفتنی است دفتر حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف با صدور پیامی از مشارکت گسترده خبرنگاران و اصحاب رسانه در این همایش تقدیر و تشکر کرد./980/ب901/ک

ارسال نظرات