۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۳۹۸۵۷

آغاز به‌کار هفتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی در ارومیه

خبرگزاری رسا ـ هفتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری امروز باحضور صاحبان آثار داخلی و خارجی در ارومیه آغاز به کار کرد.
جشنواره رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، هفتمین جشنواره بین المللی شعر  ترکی رضوی، امروز با حضور صاحبان آثار داخلی و خارجی و مسؤولان استان در محل تالار وحدت مجتمع فرهنگی هنری ارومیه آغاز به کار کرد.

 

در این مراسم حجت الاسلام محمد باقر کریمی، مدیر کل فرهنگ و ارشادآذربایجان غربی با تشریح عملکرد دبیرخانه جشنواره افزود: در هفتمین سال برگزاری جشنواره شعر رضویبه زبان ترکی آذری 265 اثر از استان‌های فارس، اردبیل، زنجان، گیلان، آذربایجان شرقیو غربی و قم از سوی هیأت داوران مورد ارزیابی قرار گرفته است.

 

وی تعداد آثار بخش بین الملل جشنواره شعر رضوی را  92 اثر اعلام و تصریح کرد: آثار ارسالی در بخش بین الملل جشنواره از کشورهای عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان و جهموری خودمختار نخجوان هستند.

 

این مسؤول در ادامه با تأکید بر تلاش برای استفاده از ظرفیت های ادب و هنر در تبیین و تشریح جایگاه و مناقب و فضائل اهل بیت(ع) توسط فرهیختگان، صاحبان علم و قلم اظهار داشت: در راستای تکریم جایگاه فعالان رضوی در این دوره از جشنواره 14 شاعر پیشکسوت و دو نفر از خادمان فرهنگ رضوی علاوه بر برگزیدگان جشنواره مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

در ادامه مراسم وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی با اشاره به این که عزت، عظمتسربلندی ایران اسلامی در سایه انوار و وجود مبارک حرم ثامن الحج است،  اظهار داشت: باید به طراحان و فعالان برگزاری جشن های رضوی که در دهه کرامت، کشور ایران را پر از عطر رضوی می کنند تبریک گفت و از آنها به شایستگی قدردانی کرد.

 

وی دینمداری و پایداری و ایمان را از ویژگی های بارز ملت ایران توصیف کرد وافزود: ملت ایران هموراه برای اعتلای اسلام و مکتب اهل بیت‌(ع) تلاش ومجاهدت کرده اند.

 

جلال زاده، محبت اهل بیت(ع) و خاندان نبوی را بزرگترین سرمایه و نعمت الهی عنوان  کرد و گفت: به فرموده امام خمینی(ره) مشهد رضوی قلب ثپنده ایران اسلامی است و در سایه بهره مندی از این گنج عظیم معنوی است که بسیاری از برکات را می توان کسب کرد.

 

قرائت صلوات خاصه امام رضا در آغاز مراسم افتتاحیه، قرائت شعر از سوی شاعران داخلی و خارجی حاضر در منقبت امام رضا(ع) از برنامه‌های جنبی این جشنواره بود.

 

همچنین در این مراسم کتاب «گونش ضیافتی» که حاوی آثار برگزیده شش دوره اجرای جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری است، توسط وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی رونمایی شد.

 

گفتنی است، هفتمین جشنوراه بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری با هدف تکریم اهل بیت(ع) و معرفی مناقب و سیره هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امروز با حضور شعرای ایرانی و خارجی در ارومیه آغاز به کار کرد و فردا با معرفی نفرات و اشعار برتر به کار خود پایان می دهد./936/پ202/س

ارسال نظرات