۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۴۰۲۱۰
امام جمعه سرخرود:

بهره گیری از سیره علما سبب تحول جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سرخرود مازندران با تأکید بر این که بزرگداشت علما و فقها، ترویج خدامحوری در جامعه اسلامی است، یادآور شد: باید از داشته های گران قدر خود به منظور آشنایی بیش از پیش جوانان با عالمان بهره گیریم که این امر ثمرات فراوانی را برای ترویج فرهنگ جامعه براساس تعالیم والای اسلامی خواهد داشت.
بهره گیری از سیره علما سبب تحول جامعه اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه سرخرود، امروز در گردهمایی روحانیان و مبلغان این شهرستان که به مناسبت هفته دفاع مقدس و دهه کرامت در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی آمل برگزار شد با بیان این که روحانیت باید همیشه در صحنه حضور داشته و احساس تکلیف کند، خاطرنشان کرد: مقصد نهایی همه ما اسلام است و اگر مستکبران بخواهند در برابر دین ما بایستند ما در برابر دنیای آنان خواهیم ایستاد.

 

وی با اشاره به این که سردمداران ارشد تبلیغ و بیداری روحانیت هستند، گفت: روحانی نباید خود را در دنیا ضعیف ببیند و باید از احکام الهی آگاهی داشته و در کنار آن شجاع باشد تا حرف های خود را بزند.

 

حجت الاسلام جباری با تأکید بر این که شهرها به وجود روحانیت نیازمند است و رسالت ما سنگین است، یادآور شد: روحانیت باید برای امت و بیداری اسلامی همچون خورشید باشد و در راستای تبیین و ترویج احکام دین مبین اسلام اهتمام ویژه ای کنند.

 

امام جمعه سرخرود با بیان این که دین مبین اسلام برای همه ابعاد زندگی انسان برنامه ای مدون دارد، خاطرنشان کرد: همه باید سعی کنیم تا اسلام اهل بیت(ع)، ولایت و علم را تبلیغ کنیم و در این راستا تلاش والایی داشته باشیم.

 

وی با تأکید بر این که بزرگداشت علما و فقها، ترویج خدامحوری در جامعه اسلامی است، یادآور شد: باید از داشته های گران قدر خود به منظور آشنایی بیش از پیش جوانان با عالمان بهره گیریم که این امر ثمرات فراوانی را برای ترویج فرهنگ جامعه براساس تعالیم والای اسلامی خواهد داشت.

 

حجت الاسلام جباری، گسترش اندیشه‌های علما و فقها را‌ ضروری دانست و گفت: جامعه امروز ما نیازمند بهره‌گیری بیشتری از اندیشه‌های متعالی علما و مراجع بزرگ هستند تا بتوانند در برابر تهاجم گسترده فرهنگی ایستادگی کنند.

 

وی با اشاره به این که مسلمانان در برابر اقدام ناشایست اهانت به پیامبر اکرم، سکوت نخواهند کرد و پاسخ کوبنده ای را به مستکبران خواهند داد، گفت: سازندگان و حامیان این فیلم موهن باید مورد مجازات قرار گیرند تا دیگر کسی اجازه چنین کاری را به خود ندهد.

 

حجت الاسلام جباری در پایان با اشاره به این که اسوه ارشاد و روشن گری امام رضا(ع) است، یادآور شد: تشکیل میز مذاکره برای طلاب از سیره رضوی است و همگان باید در راستای ترویج و گسترش سیره امام رضا(ع) تلاش کنیم./950/پ202/س

ارسال نظرات