۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۴۰۴۲۲
مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت آذربایجان غربی:

فروش کالا به حجاج ترفندی برای رشد سرمایه‌ وهابیون است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی، حج ابراهیمی را تجلی اتحاد، همبستگی و انسجام دینی و سیاسی امت های اسلامی در اعلام انزجار و برائت از مشرکین و استکبار جهانی عنوان کرد.
وهابيت

حجت الاسلام محمدباقر سپهری، مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: حج به عنوان یکی از فرائض مهم دینی دارای ابعاد عبادی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که سالانه میلیون ها نفر از مسلمانان سراسر دنیا برای انجام این تکلیف الهی به زیارت بیت الله الحرام مشرف می شوند.

 

وی ادامه داد: حج از نظر سیاسی در طول تاریخ صدر اسلام یکی از مهم ترین فرایض بوده است به گونه ای که خطبه مهم پیامبر گرامی اسلام در حجه السلام ایراد می شود، پیام برائت از مشرکین را پیامبر(ص) به واسطه  امام علی(ع) برای جمع زائران خانه خدا می فرستد و حماسه تاریخی عاشورا و قیام امام حسین(ع) برای دفاع از حریم دین، شرف و آزادگی در موسم حج شکل می گیرد تا بتواند ظلم، خیانت و انحراف آل امیه را افشا کند.

 

به گفته حجت الاسلام سپهری، مطالعه تاریخ اسلام نشان می دهد که حج در نزد پیشوایان دینی نیز همواره به عنوان یکی از محورهای مهم حکومتی مطرح بوده است به طوری که در روزهای برگزاری این فریضه الهی امیر الحجاج تعیین می کردند.

 

وی در ادامه با بیان این که آنچه در موسم حج مهم به نظر می‌رسد بهره مندی کامل از حوزه های عبادی و اخلاقی این سفر معنوی است، اظهار داشت: بدون شک بهترین راهنما و هدایت گر در رسیدن به تعالی معنوی حرکت در مسیر ائمه اطهار(ع) است.

 

فروش کالا به حجاج ترفندی برای رشد سرمایه‌های وهابیون

این مسؤول با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند«‌زمانی ثروتمندان امت من برای خوشگذرانی، تفریح و سیاحت، متوسطان برای خرید و فروش و تجارت و کم درآمدها برای ریا و خودنمایی به حج می روند و اینها در حقیقت زائران واقعی نیستند»، اضافه کرد: زائر حقیقی کسی است تمام وجود خود را در اطاعات خدا قرار داده و از همه معصیت ها اجتناب کند، یاد خدا را در وجود خود زنده کند.

 

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی، در ادامه بهترین سوغات را با استناد به سخن نورانی نبی مکرم اسلام آب زمزم معرفی کرد و افزود: بازارگردی و پرسه زدن حجاج در مراکز خرید عربستان برای خرید کالاهای غیر ضروری نه تنها تبرکی ندارد؛ بلکه ترفندی برای تقویت سرمایه های وهابیون است.

 

حجت الاسلام سپهری با بیان این که تکلف در دین مبین اسلام مجاز نیست، یادآور شد: همه نهادهای فرهنگی، علما، روحانیان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی همه به سهم خود مسؤولیت دارند تا فرهنگ جامعه را براساس الگوهای دینی تعریف کنند و زمینه ساز توسعه فرهنگ اسلام ناب محمدی در جامعه باشد./936/ت302/س

ارسال نظرات