۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۴۰۴۳۲
از سوی انتشارات خاکیان؛

«امام علی از زبان پیامبر» منتشر می‌شود.

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و پژوهشگر حوزوی گفت: کتاب «امام علی علیه السلام از زبان پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله» به بررسی جایگاه امامت و ارتباط آن با نبوت و توحید پرداخته است.
کتاب

 

حجت‌الاسلام ذبیح الله اسماعیلی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از انتشار کتاب «امام علی علیه السلام از زبان پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله» از سوی انتشارات خاکیان در آینده ای نزدیک خبر داد.

وی معرفی جایگاه امامت را از دلایل نوشتن این کتاب بیان کرد و گفت: متأسفانه جایگاه امامت در بین مردم و حتی طلاب به خوبی تبیین نشده و آنگونه که مسائل فقهی، اصولی و عرفانی بررسی می‌شود مسائل اعتقادی مورد بررسی واقع نمی‌شود.

وی ادامه داد: در این کتاب سعی شده به بررسی عمیق مسائل اعتقادی به سبک جدید پرداخته و اعتقادات که فقه اکبر است در بین مردم جایگاه خود را پیدا کرده و محکم شود.

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمنان نیز با هدف قرار دادن اعتقادات مردم به ویژه جوان و ساحت مقدس پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله که صاحب اصلی مکتب است سعی در ضربه زدن به اسلام را دارند و امیدواریم با انتشار این کتاب به برخی از پرسش‌های مردم در مورد امامت پاسخ داده شود.

حجت‌الاسلام اسماعیلی به بیان فصل بندی این کتاب پرداخت و ابراز داشت: این کتاب از سه بخش امامت از دیدگاه شیعه، فرمایشات و روایت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در مورد امیرمومنان علیه‌السلام و سخنان امیر مومنان علیه السلام درباره اخلاق، زندگی اجتماعی و فردی تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: برای نوشتن این کتاب از فرمایشات امام علی علیه‌السلام در نهج البلاغه، اصول کافی، امالی شیخ مفید و شیخ طوسی استفاده شده و با نقل هشتاد روایت در موضوعات گوناگون به بررسی موضوعات مختلف در زندگی مردم پرداخت شده است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی یادآور شد: در بخش پایانی این کتاب نیز ده پرسش در مورد اعتقادات و رابطه امامت با نبوت و توحید مطرح شده است.

براساس این گزارش کتاب صلی‌الله‌علیه‌وآله هفته آینده روانه بازار می‌شود.

شایان ذکر است حجت‌الاسلام اسماعیلی کتاب‌های، «آن سوی سراب»، «تربیت نبوی»، «آزادی و عاشورا» و «انسان و طبیعت از دیدگاه قرآن» را به رشته تحریر در آورده است./993/ت302/ق

ارسال نظرات