۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۱۴۰۶۰۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مسابقه خوشنویسی رحمت للعالمین در تبریز و تشریح برنامه های رادیو برون مرزی مرکز آذربایجان شرقی از مهم ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسابقه خوشنویسی رحمت للعالمین همزمان با آئین افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز برگزار شد. این مسابقه با حضور دهها هنرمند خوشنویس برگزار شد  و طی آن خوشنویسان آیه 21 سوره‌ احزاب را به شیوه نستعلیق کتابت کردند.


در این برنامه، صفحات تذهیب‌کاری شده‌ای در اختیار هنرمندان قرار  گرفت و  هنرمندان خوشنویس با خودکار آیه یاد شده را که مرتبط با  حضرت محمد (ص) است، کتابت نمودند. این مسابقه در جهت محکوم کردن اقدام اهانت آمیز آمریکا و رژیم صهیونیستی در ساخت فیلم توهین‌آمیز علیه پیامبر اکرم (ص)  برگزار شد.


براساس این گزارش، هنرمندان در عرصه‌های مختلف با حرکتی مصمم و یکپارچه آثاری در خور و شایسته در محکوم کردن این حرکت شنیع و غیرانسانی دشمنان اسلام خلق کرده و با زبان پاک و زلال هنر، فرهنگ متعالی و آموزه‌های این دین پاک را در جهان گسترانده‌اند و این مسابقه نیز توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری آموزشگاه خوشنویسی فتحی در همین راستا برگزار شد.


برپایی نمایشگاه کتاب گامی برای توسعه فرصت ها و تقویت زمینه‌های مطالعه است 


احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گفت: انجام رسالت بزرگ آگاهی‌بخشی به افکار عمومی از سوی فرهیختگان جامعه، یقینا ضمانت واقعی برای تثبیت موفقیت‌ها و فتح قله‌های دانش و فناوری در رقابتهای تنگاتنگ علمی در جهان امروز است.


وی افزوده است: ایجاد نمایشگاههای گسترده کتاب برای توسعه فرصت‌ها و تقویت زمینه‌های مطالعه در موضوعات متنوع، گامی عملی برای تحقق این اهداف عالیه است، تاکید مقام معظم رهبری در تولید فکر، علم و فناوری در واقع، خودباوری، توکل به خدا و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را طلب می‌کند که این مهم البته در جای جای میهن اسلامی و استان آذربایجان‌شرقی مورد توجه جدی قرار گرفته و بایستی با قوت بیشتر دنبال شود. به واسطه برخورداری از توانمندیهای مناسب و حضور آگاهانه در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی، آذربایجان‌شرقی، استانی ‌فرهنگی  و مذهبی به شمار می‌آید.


استاندار اذربایجان‌شرقی در ادامه آورده است: برگزاری هر ساله نمایشگاه بزرگ کتاب در تبریز و استقبال باشکوه علاقمندان از این رویداد مهم فرهنگی نیز نکته دیگری است بر جایگاه باارزش فرهنگ  مطالعه در این خطه فرهنگ دوست. اینجانب ضمن تاکید به حضور پرشور و استقبال گسترده آحاد جامعه از این نمایشگاه لازم می‌دانم از مساعی ارزشمند متصدیان امور در فرهنگ و ارشاد اسلامی و کلیه دست‌اندرکاران، ناشران و نویسندگان گرامی قدردانی نمایم.


برنامه های رادیو برون مرزی مرکز آذربایجان شرقی افزایش می یابد


علی نواداد، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: برنامه های رادیو برونمرزی این مرکز به مدت سه ساعت افزایش می یابد که این اقدام با هدف پخش اذان صبح به وقت جمهوری آذربایجان(باکو) و ترویج فرهنگ اسلامی در حوزه مخاطب رادیو صورت گرفته است.


وی با بیان این‌که برنامه های واحد برون مرزی از ساعت چهار تا هفت صبح پخش می شد اظهار داشت: با این افزایش پخش برنامه ها تا ساعت 9 صبح ادامه داشته و از ساعت 19 تا 30/20 برنامه های عصرگاهی پخش می شود.


نواداد تلاوت قرآن، اذان، نماز صبح، برنامه های اخلاقی، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، زندگی علمای بزرگ، تفسیر قرآن، اسلام آورندگان، تاریخ اسلام، نمایش های اسلامی زندگی ائمه اطهار (ع) و پیامبران، ادعیه، مهدویت و اخبار را از مهمترین برنامه های این رادیو عنوان کرد.


دانشگاهیان تبریز خواستار مجازات عاملان ساخت فیلم موهن شدند


دانشگاهیان علوم پزشکی تبریز امروز با برگزاری تجمع اعترض آمیز خواستار مجازات عاملان ساخت و تولید فیلم موهن علیه پیامبر اسلام (ص) شدند و با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا‌، مرگ بر صهیونیزم و لبیک یا رسول الله ضمن حمایت و پشتیبانی از اعتراضات مسلمانان جهان در اعتراض به توهین به ساحت پیامبر اسلام، مجازات فوری عاملان فیلم کذایی را جزو خواسته های اصلی مسلمانان و دانشگاهیان عنوان کردند.


علیرضا یعقوبی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این تجمع، با بیان اینکه جهان غرب و نظام سلطه تنها راه مقابله با فراگیری اسلام را مقابله تبلیغاتی می دانند، گفت: بدون تردید در شرایط کنونی حاکم بر جهان، استکبار از جهان بینی اسلامی به شدت در بیم و هراس است.


وی افزود: نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و صهیونیست ها با پیش کشیدن مسایل فرهنگی و اخلاقی در صدد مقابله با اسلام خواهی در جهان است. غربی ها با اینگونه اقدامات موهن و غیر منطقی سعی دارند جامعه تهی از معنویت خود را فریب داده و افکار عمومی را به سمت مسلمانان سوق دهند که در این راه به طور قطع با بیداری و بصیرت مسلمانان با شکست مواجه خواهند شد./935/د101/س

ارسال نظرات