۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۴۱۱۹۶

تصاویر رهبری در دستان زائران در مدینه منوره

خبرگزاری رسا ـ پنجمین شماره «زائر» در حالی میان زائران توزیع شد که در صفحه نخست آن تصویر رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش بسته بود.
زائر5

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پنجمین شماره «زائر» نشریه خبری و تحلیلی بعثه مقام معظم رهبری از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت با هدف اطلاع رسانی به زائران ایرانی در خصوص مسایل و اخبار حج منتشر شد.


 «باید در پیشگاه الهی چهره  مقبولی داشته باشیم» تیتر مهم پنجمین شماره زائر است که این مطلب به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با شماری از دانشجویان و نخبگان برتر کشور مطرح شده است.


این شماره از نشریه با تصویری از رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر شده بود که زائران آن را دست به دست نشان می‌دادند و این تصویر شادی مضاعفی میان زائران ایجاد کرده بود.


براساس این گزارش، توصیه‌های گمرک ایران به زائران خانه خدا، وظیفه اصلی ما خدمت به زائران سرزمین وحی است، دعای کمیل وعده ما، امشب بین‌الحرمین، بهشتی روی زمین و رعایت وقار در زیارت، دغدغه‌های امروز یک رزمنده، ملاک ایمان و کفر چیست؟ از دیگر عنوان‌های این نشریه است.


«چگونه رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله را زیارت کنیم» عنوان مطلبی است که در آن آمده است:«مسجد النبی یک مسجد معمولی نیست که انسان بدون توجه و گستاخانه وارد آن شود؛ اینجا توقف لازم دارد تا در این توقف کمی به خود آییم، من کیستم؟ و پیغمبر کیست؟ به محضر چه کسی می خواهم وارد شوم؟ آیا او مرا خواهد پذیرفت؟ با او چه بگویم؟ و... »


گناهانتان را با خوش اخلاقی پاک کنید، عنوان مطلبی از استاد شیخ حسین انصاریان است که در آن می‌خوانیم:«سه چیز نشان دهنده محبت و دوستی انسان به برادر مسلمانش است؛ یکی اینکه هنگام دیدار  او خوشرو و بشاش باشد و دیگر اینکه چون نزد او بنشیند، برایش جا بازکند تا بتواند راحت بنشیند و سوم، او را با نامی که نزدش محبوبتر از دیگر نامهاست، صدا کند» گشاده رویی و خوش خلقی، کینه را از دل می زداید و حقد و دشمنی را از آیینه قلب پاک می کند «به راستی که خوش اخلاقی گناه را آب می کند، چنانچه خورشید یخ را ذوب می کند.»


پنجمین شماره «زائر»، نشریه خبری و تحلیلی بعثه مقام معظم رهبری در دوازده صفحه منتشر شده که دارای بخش‌های مختلف است و بخشی از آن به اخبار جهان اسلام و رویدادهای داخلی کشورمان با هدف اطلاع زائران از آخرین تحولات ایران اسلامی منتشر شده است.


اطلاع رسانی از جدیدترین برنامه‌های فرهنگی و اجرایی بعثه و سازمان حج و زیارت از بخش‌های مهم این نشریه به شمار می‌آید.


گفتنی است، برای مشاهده نسخه الکترونیکی این نشریه می‌توانید اینجا کلیک کنید./917/د102/ق

ارسال نظرات