۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۴۱۳۷۶
امام جمعه نکا:

فرهنگ غدیر نیاز امروز جامعه جهانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا فرهنگ غدیر را نیاز امروز جامعه جهانی دانست و گفت: باید برای جهانی سازی فرهنگ غدیر از همه ظرفیت ها بهره گرفته شود.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا شب گذشته در جلسه ستاد هماهنگی دهه ولایت گفت: پیامبر اسلام (ص) در روز غدیر به حکم الهی مسأله ولایت و امامت مسلمانان را مشخص کرد تا دین اسلام کامل شود و اگر این واقعه اتفاق نمی افتاد، رسالت پیامبر(ص) کامل نمی شد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی تصریح کرد: باید به صورت یک ارزش و فرهنگ ولایت پذیری در همه کشورهای اسلامی جهان معرفی شود و راه اصلی آن ترویج فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی(ص) است.

 

وی گفت: تجلیل و برگزاری مراسم جشن و سرور رد دهه ولایت کافی نیست بلکه باید افزون بر تجلیل و گرامیداشت در جهت تکریم نیز تلاش کنیم تا جوانان و نوجوانان ما درباره با ولایت به روشنگری برسند.

 

امام جمعه نکا از ولایت بعنوان اصل اساسی در جامعه اسلامی نام برد و خاطر نشان کرد: ولایت مسأله مهم اعتقادی است و باید در جهت تقویت و تبیین ولایت در جامعه از وجود کارشناسان، روحانیان و مبلغان به درستی استفاده شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی ضمن بیان مطالبی پیرامون واقعه غدیر، گفت: غدیر یک تکلیف الهی و دستور خداوند به حضرت محمد(ص) بود و باید در این ایام، مسأله ولایت به درستی در جامعه و در بین جوانان تبیین شود.

 

امام جمعه نکا یادآور شد: اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند روشنگری در خصوص ولایت هستیم و نباید این موضوع مهم نادیده گرفته شود.

 

حجت الاسلام محمد علی الیاسی، رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا نیز در سخنانی با اشاره به برگزاری برنامه ده شب ده مسجد خاطر شنان کرد: در این برنامه ها با بهره مندی از استادان و سخنوران در جهت ولایت و ولایتمداری روشنگری خواهد شد.

 

وی یادآور شد: کرسی‌های تبیین ولایت نیز از دیگر برنامه هایی است که با کمک مدارس و دانشگاه ها برگزار می شود.

 

گفتنی است، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی از جمله مسابقه کتابخوانی، تشریح خطبه غدیر، ارسال پیامک با موضوع غدیر و ولایت، نواختن زنگ ولایت و غدیر در مدارس، تجلیل از سادات، برپایی ایستگاه نقاشی و خوشنویسی با موضوع غدیر، آذین بندی معابر و خیابان ها و برپایی مراسم نمادین حرکت کودکان سادات با پارچه های سبز در معابر و خیابانها به صورت نمادین از جمله مصوبات این جلسه بود./950/پ202/س

ارسال نظرات