۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۴۱۵۰۷
استاد حوزه و دانشگاه:

تبعیت گزینشی از رهنمودهای ولی فقیه عامل گمراهی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اسبق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز تأکید بر این‌که تبعیت گزینشی از رهنمودهای ولی فقیه اشتباه و عامل گمراهی خواهد بود، ادامه داد: تبعیت از ولایت فقیه اگر در هر شرایطی تحقق پیدا نکند، دشمن از راه خلأهای عقیدتی و بنیان‌های سست فکری عده‌ای منفعت‌طلب نفوذ کرده و به آشوب‌گری می پردازد.
حجت-الاسلام نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در جمع کارکنان جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اوضاع و شرایط سیاسی و اقتصادی حاکم بر کشور اظهار داشت: پیروی از ولایت فقیه و تبعیت از توصیه‌های رهبری در هر شرایط زمانی راه نجات از بحران‌ها و نابسمانی‌ها است.


وی با اشاره به خطبه 168 مولای متقیان در نهج البلاغه افزود: حفظ نظام از اوجب واجبات است، باید مشکلات کشتی انقلاب اسلامی که در حال حرکت است، رفع شود و نباید برای تعمیر گوشه ای از این کشتی به صورت کامل آن را متوقف کرد.


حجت الاسلام نظری گفت: امام علی(ع) در خطبه 168 نهج البلاغه در شرایط سیاسی خاص جامعه اسلامی خطاب به اصحاب می فرمایند اگر در شرایط کنونی دست به تغییراتی بزنم مردم سه دسته می شوند، پس صبر کنید تا جوشش مردم خاموش شده و قلب ها در موقعیت خود قرار گیرند.


وی با تأکید بر این‌که تبعیت گزینشی از رهنمودهای ولی فقیه اشتباه و عامل گمراهی خواهد بود، ادامه داد: تبعیت از ولایت فقیه اگر در هر شرایطی تحقق پیدا نکند، دشمن از راه خلأهای عقیدتی و بنیان‌های سست فکری عده‌ای منفعت‌طلب نفوذ کرده و به آشوب‌گری می پردازد.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که فقر ممکن است دین و ایمان مردم را تحت تأثیر قرار می دهد، گفت: مردم برای نگه داشتن دین و ارزش های معنوی باید توانایی تحمل شرایط را نیز داشته باشند، که البته ملت ایران در طول سه دهه گذشته ثابت کرده‌اند که هیچگاه به زیاده‌خواهی دشمنان هر چند با تحمیل شدیدترین فشارهای اقتصادی تن نمی دهند.


وی مقابله جدی با فساد اقصادی، کاهش تورم و ثبات قیمت در بازار را عامل اعتماد و جلب رضایت مردم مردم در شرایط کنونی دانست و تصریح کرد: هیچ کس تصور نمی کرد پس از گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی، تومور اقتصادی بزرگی مانند التهاب بازار طلا و ارز یا اختلاس سه هزار میلیاردی پیش آید، اما در  هر شرایط باید به مصلحت نظام نیز توجه کرد.


حجت الاسلام نظری اختلاق و تفرقه میان قوای سه گانه را در راستای تضعیف نقش و جایگاه رهبری نظام دانست و گفت: در شرایط کنونی کشور کوچک ترین اشتباه ممکن است سبب بروز یک جریان بزرگ شود که دستاوردهای نظام اسلامی و ولایی را زیر سؤال ببرد.


مسؤول اسبق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز با تأکید بر این‌که مصلحت با حقیقت در تقابل نیست، گفت: نباید سوء مدیریت را به نام مصلحت به خورد مردم داد، بازار از ستون های انقلاب است و اگر بخواهد پشتیبانی را کاهش دهد، انقلاب دچار مشکل می شود؛ از این رو تعامل مردم، بازاریان و دولت لازمه عبور از توطئه‌های اقتصادی و روانی دشمنان محسوب می‌شود./935/پ202/س

ارسال نظرات