۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۴۱۵۳۸

اخبار کوتاه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مسابقه کتبی «اقامه نماز در دوران کودکی» در ارومیه، تودیع و معارفه سرپرست جدید اوقاف و امور خیریه ماکو، راهپیمایی مردم شهرستان میاندوآب در اعتراض به اهانت به ساحت پیامبر اسلام و اعزام نخستین گروه زائران خانه خدا از فرودگاه ارومیه اخبار کوتاه آذربایجان غربی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مسؤول امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ارومیه گفت: مسابقه کتبی «اقامه نماز در دوران کودکی» ویژه والدین در راستای افزایش آگاهی خانواده ها برای ترغیب و تشویق کودکان به اقامه نماز در ارومیه برگزار می شود.

 

محمدی در تشریح این مسابقه گفت: سؤالات مسابقه «اقامه نماز در دوران کودکی» از کتابی با همین عنوان تالیف دکتر علی قائمی طراحی شده و به همراه پاسخنامه ها در اختیار خانواده ها قرار می گیرد و والدین فرصت دارند تا پایان آذر ماه جاری با ارائه پاسخ نامه ها در این مسابقه شرکت کنند.

 

وی همچنین اضافه کرد: در جهت ارتقای سطح آموزش های دینی دانش آموزان دوره راهنمایی مسابقه ای با عنوان « احکام دین سطح یک» ویژه فرزندان مشغول به تحصیل در دوره راهنمایی شاهد و ایثارگر شهرستان ارومیه هم اینک در حال برگزاری است.

 

این مسؤول در تشریح فعالیت های کانون شاهد ارومیه نیز خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال بیش از 50 نفر از آموزش های قرآنی در رشته های روخوانی، روانخوانی، حفظ و مفاهیم که در کانون برگزار شد، بهره مند شدند.

 

سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه ماکو معرفی شد

 با حضور مسؤولان و امام جمعه ماکو مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ماکو برگزارشد.

 

در این مراسم از تلاش های حجت الاسلام بهنام دلبند، سرپرست قبلی این اداره تقدیر شد و حجت الاسلام حسن پور اکبر با حفظ سمت به عنوان سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ماکو منصوب شد.

 

حجت الاسلام پور اکبر هم زمان به عنوان سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه چایپاره مشغول فعالیت بود.

 

راهپیمایی مردم میاندوآب در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر گرامی(ص)

مردم ولایی و شهید پرور شهرستان میاندوآب  با تجمع در میدان سپاه این شهرستان با فریادهای «لیبک یا رسول الله» اقدام موهن هتاکان حریم مقدس نبوی را محکوم کرده و خواستار برخورد قاطع برای عدم تکرار چنین حرکت های مذبوحانه استکبار جهانی شدند.

 

شهروندان میاندوآبی همچون گذشته ضمن محکوم کردن اهانت به مقدسات اسلام با وحدت و هوشیاری خود، دشمنان قسم خورده اسلام را مایوس و ناامید کردند.

 

ادارات، تشکلها، دستگاه های اجرایی، موسسات آموزش عالی، نیروهای نظامی و انتظامی مجمع امور صنفی و جامعه ورزشی این شهرستان با صدور بیانه های جداگانه و همچنین شرکت گسترده در این راهپیمایی همبستگی خود را در محکوم کردن اهانت به ساحت پیامبر اسلام اعلام کردند.

 

برگزاری گفتمان دینی با موضوع آسیب های اجتماعی در مهاباد

این گفتمان دینی به همت اداره تبلیغات اسلامی مهاباد با موضوع آسیب های اجتماعی و با حضور دانش آموزان دبیرستان فرزانگان مهاباد با سخنرانی حجت الاسلام محمد داداش زاده رییس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد، در محل سالن اجتماعات این دبیرستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام داداش زاده در این گفتمان به آسیب های موجود در اجتماع و جامعه اشاره کرد و به تشریح آسیب های اجتماعی، نقش آسیب های اجتماعی در حوزه دین، نقش نحله های انحرافی در آسیب پذیری جامعه، چگونگی مصونیت در برابر آسیب های جدید همچون شیطان پرستی پرداخت.

 

 لازم به ذکر است در پایان این گفتمان به سوالات دانش آموزان در این رابطه پاسخ داده شد.

 

نخستین گروه زائران خانه خدا عازم مکه شد

کمال پرهیزکار، مدیرکل فرودگاههای آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران گفت: نخستین گروه زائران بیت الله الحرام از آذربایجان شرقی به تعداد 414 نفر شب گذشته از فرودگاه بین المللی ارومیه با یک فروند هواپیمای 747 شرکت هواپیمایی ایران ایر، عازم کشور عربستان شدند.

 

وی تصریح کرد: امسال به دلیل تعمیرات فرودگاه تبریز حجاج استان آذربایجان شرقی در قالب هشت پرواز از فرودگاه ارومیه عازم خانه خدا می شوند.

 

به گفته این مسؤول امسال چهار هزار و 368 نفر زائر از استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی از طریق فرودگاه ارومیه عازم خانه خدا می شوند.

 

پرهیزکار خاطرنشان کرد: اعزام زائران دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی از فرودگاه بین المللی ارومیه در قالب 13 پرواز تا بیست و یکم مهرماه جاری ادامه می یابد.

 

وی افزود: باتوجه به مقررات فرودگاه های عربستان لازم است حجاج از حمل هر نوع مواد ممنوعه از جمله قرص های کدئین دار، هرگونه مایعات از جمله آب معدنی، عرقیات و آب میوه به عربستان خودداری کنند.

 

سردار نبی اله حیدری، فرماندهی پلیس فرودگاههای کشور نیز با حضور در جمع نخستین حجاج اعزامی از فرودگاه ارومیه، در خصوص ممنوعیت حمل و نقل مواد مخدر و قرص های متادون در عربستان هشدار داد.

 

وی در ادامه از نحوه بازرسی پلیس فرودگاه ارومیه بازدید کرد./936/د101/ب 

ارسال نظرات