۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۱۵۹۵

گردهمایی ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی ائمه جمعه شهرهای استان آذربایجان‌شرقی با هدف بررسی مسائل جاری منطقه‌ای و همچنین اوضاع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استان برگزار شد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شب گذشته در گردهمایی ائمه جمعه استان که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: اهانت به پیامبر اسلام(ص) نشان از درماندگی نظام مستکبر غرب در برابر منطق عالی دین مبین اسلام است.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال شکست‌های پی‌درپی در منطقه، با اهانت به مقدسات دینی مسلمانان به دنبال توقف موج بیداری اسلامی و انحراف افکار عمومی بودند، غافل از این‌که امروز وحدت و انسجام امت اسلامی برای مقابله با نظام سلطه دوچندان شده است.

 

آیت الله شبستری با محکومیت تولید و انتشار فیلم موهن آمریکایی صهیونیستی در فضای مجازی و کاریکاتور موهن در فرانسه گفت: دشمنان اسلام پشت عناوینی چون آزادی بیان، حقوق بشر و احترام به کرامت انسانی مرتکب فجیع‌ترین جنایات می‌شوند و سپس انگشت اشاره به سمت امت اسلامی می گیرند.

 

نماینده خبرگان رهبری افزود: دیگر دوران فریب افکار عمومی و پنهان‌کردن جنایات رژیم صهیونیستی به سر آمده، جهانیان با مشاهده اهانت به مقدسات دینی خود چهره حقیقی و پلید مستکبران را شناختند و می دانند که اگر امروز به مقدسات دینی امت اسلام اهانت شده، ممکن است فردا به اعتقادات دینی آنان نیز بی‌احترامی شود.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به گسترش موج اعتراضات مردمی در سراسر جهان علیه توهین به مقدسات دینی مسلمانان گفت: اهانت به مقدسات اسلامی برای دشمنان بسیار گران تمام خواهد شد، تا درس عبرتی برای دیگر نابخردان غافل باشد که بدانند اهانت به مقدس‌ترین مقدسات اسلام چه عواقب خطرناکی به دنبال خواهد داشت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح وضعیت اقتصادی کشور و التهاب در قیمت برخی اقلام و کالاهای موجود اظهار داشت: با وجود این‌که کشور به اندازه کافی ذخایر طلا و ارز در اختیار دارد، عده‌ای سودجو با راه‌اندازی جو روانی در بازار و افزایش بی حد و حساب قیمت‌ها در نظام اقتصادی کشور اخلال به وجود آوردند.

 

آیت الله شبستری با تاکید بر این‌که دولت بایستی در سریع‌ترین زمان ممکن با دلالی و واسطه‌گری در بازار مقابله کند، افزود: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ایرانی بایستی با توجه به اصول اقتصاد مقاومتی، به مقابله با جنگ اقتصادی و روانی دشمنان برویم، دولت بایستی با بهره‌مندی از روش‌های علمی و نکته نظرات نخبگان اقتصادی، بازار را کنترل کند.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که همکاری و تعامل مردم و مسؤولان لازمه تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی است، گفت: قناعت و صرفه‌جویی که همواره مورد تاکید آموزه‌های دین مبین اسلام بوده، در شرایط فعلی نیز ضروری است، چه لزومی دارد اقلامی مانند طلا که جزء کالاهای ضروری خانوارها نیست، این میزان تقاضا در بازار داشته باشد.

 

وی با تاکید بر خویشتن‌داری و صبر مردم در برابر ناملایمات اقتصادی کشور افزود: ملت ایران شرایط سخت‌تر این را در دوران جنگ تحمیلی تجربه کرده است، دولت نیز باید با برخی سوء مدیریت‌ها و کم‌کاری مقابله کند تا همکاری مردم در اجرای مراحل بعدی طرح هدفمندی یارانه‌ها را داشته باشد./935/پ202/ب

ارسال نظرات