۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۱۴۲۴۰۱
نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی؛

وحدت شیعه و سنی در ایران کم نظیر است

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش اهل سنت با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بعثه مقام معظم رهبری مدینه برگزار شد.
قاضي عسكر

به گزارش خبرگزاری رسا، سرپرست حجاج ایرانی در نخستین گردهمایی کاروان های اهل سنت در مدینه قبل که با عنوان پیامبر اسلام (ص) محبوب قلب‌ها، در بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، در جمع زائران استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان گفت: محبت و علاقه‌ای که بین شیعه و سنی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد برای بسیاری‌ از کشورها موجب شگفتی است و واقعا حضور اهل سنت در بعثه مقام معظم رهبری باعث خرسندی است.

 

 وی به موضوع گردهمایی اشاره کرد و افزود: رفتار پیامبر اکرم (ص) نشانگر حاکمیت ادب و اخلاق در خانواده بود و در رفتارهای اجتماعی ایشان، الگوی ماست. هیچ‌وقت پیامبر اعظم (ص) افراد را از خود طرد نمی کردند و با همه اشخاص، رفتاری مهربانانه داشتند.

 

 حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در ادامه اظهار داشت: باید دست از تحمیل عقیده برداریم و این افتخار ماست که قرآن می‌فرماید "ادع الی سبیل ربک بالموعظة"در منطق اسلام فحاشی، بدگویی و دشمنام دادن وجود ندارد. جان و آبروی مردم برای پیامبر(ص) بسیار مهم بودند. نیاید فراموش کنیم که سیره نبی‌مکرم اسلام (ص) بزرگترین منبع برای جهان اسلام است و متاسفانه دوری از این سیره، مشکلاتی را برای مسلمانان جهان پدید آورده است و موجب جسارت به ساحت نبی مکرم اسلام (ص) شده است.

 

 نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در ادامه به نتایج سفر با عظمت حج اشاره کرد و گفت: ان شاءالله تمامی ما پس از این سفر الهی شاهد چنین نتایجی باشیم. نخست، در این سفر سعی کنیم از رسول خدا (ص) درس بگیریم و پس از بازگشت به وطن، زندگی خود را مطابق با سیره آن بزرگوار قرار دهیم تا اگر عملکرد ما خدمت آن بزرگوار عرضه شد، مورد تایید رسول گرامی اسلام (ص) قرار گیرد. دوم اینکه، در این سفر نورانی زندگی کردن با خدا و پیامبر گرامی اش (ص) را تمرین کنیم.

 

  سرپرست حجاج ایرانی در ادامه افزود: در مقابل حجرالاسود با خدا پیمان ببندیم و از درگاه ایزد منان طلب مغفرت کنیم. دیگر اینکه همه ما باید در برابر خدا و پیامبر (ص) احساس مسوولیت کنیم و نباید در برابر توهین به پیامبر اسلام (ص) ساکت بمانیم.

 

 در ابتدای این گرد همایی، حجت‌الاسلام عطاران مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری، گزارشی از فعالیت های فرهنگی، آموزشی و ستادی این مدیریت درباره کاروان‌های اهل سنت ارائه کرد.

 

 سایر سخنرانان این جلسه، ماموستا محمدامین راستی مفتی امام شافعی و امام جمعه موقت سنندج و حجت‌الاسلام راشد یزدی بودند که درباره صفات پیامبر گرامی اسلام (ص) بیاناتی را ایراد کردند.

 

 نخستین گردهمایی زائران اهل سنت، با مولودی خوانی گروه مشترک استان‌های کرمانشاه و کردستان پایان یافت./917/د102/ن

ارسال نظرات