۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۴۲۴۶۱
فتنه ای دیگر از قطر؛

قرضاوی: ایران و سوریه دشمنان اسلام هستند/ حجاج علیه این کشورها دعا کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین که به فتنه انگیزی در جهان اسلام شهرت دارد از ایران و روسیه به عنوان دشمنان اسلام و مسلمانان یاد کرد.
يوسف قرضاوي رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العالم، شیخ یوسف قرضاوی، رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین که در سال های اخیر به جبهه گیری های بسیار تند علیه تشیع و ایران شهرت یافته است در خطبه های نماز جمعه روز گذشته دوحه قطر مدعی شد که ایران به کشتار اهل سنت می پردازد.

 

وی گفت: ایرانیان رسالت خود را به فراموشی سپرده و بدون هیچ نگرانی به کشتار مسلمانانی که هم مذهب آنان نیستند، می پردازند.

 

قرضاوی که از عوامل فتنه میان مسلمانان است و حتی از سوی علمای سنی نیز مورد طرد قرار گرفت، ادامه داد: از حجاج می خواهم در اعمال حج از دعا علیه ایران، روسیه و سوریه غافل نشوند.

 

رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین ادعا کرد: باید بدانیم نظام سوریه به تنهایی با ما نمی جنگند، بلکه ایرانیان، چینی ها، و روس ها با نیرو و سلاح و میلیون ها دلار در سوریه حضور یافته اند.

 

وی از روسیه به عنوان دشمن اول مسلمانان یاد کرد و اظهار داشت: موسکو در دوران اخیر به دشمن اول اسلام و مسلمانان مبدل شده است، جهان عرب و اسلام باید در برابر روسیه بایستد، زیرا این روسیه است که در برابر محکومیت سوریه ایستاده و باید با این کشور جنگید.

 

یوسف قرضاوی که در جنگ سی و سه روزه حزب الله با ارتش صهیونیستی، مواضع بسیار تندی علیه مقاومت اسلامی اتخاذ کرده بود، ادامه داد: ایران نیز دشمن ما به شمار می آید، کشته های سوریه توسط ایران و چین و روسیه و ارتش سوریه به قتل رسیدند. حزب الله نیز نیروهای خود را برای جنگ به سوریه ارسال می کند و با صندوق پر از این کشور بازمی گردند.

 

گفتنی است شیخ یوسف قرضاوی، رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین پس از جنگ سی و سه روزه حزب الله لبنان با ارتش صهیونیستی که به شکست مفتضحانه صهیونیست ها منجر شد، مواضع بسیار شدیدی علیه نیروهای مقاومت گرفت.

 

وی همچنین به شدت در برابر شیعیان خصوصا ایران، عراق و لبنان ایستاده و تشیع را خطرناک تر از یهودیت عنوان می کند.

 

قطر که محل سکونت قرضاوی است نیز در سال های اخیر به مواضع فتنه انگیزانه علیه کشورهای اسلامی روی آورده و در پیروی از وهابیت با عربستان سعودی رقابت دارد و خود را خواستگاه وهابیت می داند.

 

قطر و عربستان سعودی حامیان اصلی تنش و آشوب در سوریه هستند و حمایت های شدیدی از آشوبگران در سوریه انجام می دهند./980/ب901/ک


ارسال نظرات