۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۴۲۶۸۴
رهبر شیعیان بحرین فاش کرد؛

درخواست دولت بحرین از ایران برای حل بحران کنونی در این کشور

خبرگزاری رسا ـ دفتر رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد که دیدار شیخ عیسی قاسم با سفیر بحرین در ایران در گذشته بنا به درخواست دولت بحرین از مقامات ایرانی برای یافتن راه حلی جهت پایان بحران صورت گرفته است.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صوت المنامه، دفتر آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در پیامی، درباره دیدار سفیر ایران در این کشور با شیخ عیسی قاسم و اتهامات منتسب به رهبر شیعیان بحرین از سوی وزیر دادگستری آل خلیفه توضیح داد.

 

در این پیام آمده است: وزیر دادگستری در یکی از روزنامه های محلی درباره دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم در منزل این عالم سخنانی به زبان آورد، این دیدار بدین منظور برگزار شد که وزیر خارجه بحرین در اجلاس سران کشورهای همکاری اسلامی در مکه از علی صالحی وزیر امور خارجه ایران خواسته بود تا این کشور برای حل بحران سیاسی در بحرین وارد عمل شود.

 

دفتر آیت الله عیسی قاسم افزود: شیخ عیسی قاسم از هرگونه اقدامی در داخل یا خارج از کشور برای حل و فصل عادلانه اوضاع سیاسی در بحرین حمایت می کند.

 

گفتنی است وزیر دادگستری بحرین، روز گذشته در یکی از نشریات محلی تاکید کرد که برخی از دیپلمات های خارجی همچنان با مردان دینی و خطبا دیدار و خواسته های خود را به آنان دیکته می کنند و برنامه جنبش را در برابرشان قرار می دهند.

 

وی علمای بحرین را به برآورده ساختن مطالبات بیگانگان متهم کرد و اظهار داشت: بسیار تاسف آور است که برخی از علمای دین بدون احترام به دولتی که به آنان شناسنامه داد، خدمات ارائه می دهد و آنان را در این سرزمین سکنی داد، به دستورات بیگانگان توجه می کنند.

 

وزیر دادگستری بحرین ادامه داد: این علما پس از هر دیدار با دیپلمات های خارجی در خطبه های نماز جمعه، مردم را به اعمال تخریبکارانه فرامی خوانند و اقدامات تروریستی نیز بر همین اساس گسترش یافته است.

 

در حالی که آیت الله عیسی قاسم از بحرینی های اصیل به شمار می آید و در گذشته نیز این موضوع را به اثبات رسانده بود، مقامات آل خلیفه وی را خارجی می دانند که تابعیت این کشور را گرفته است و بر همین اساس است که وزیر دادگستری ادعا می کند این عالم باید به دولتی که شناسنامه به وی داده است، احترام بگذارد./980/ب901/ک

ارسال نظرات