۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۱۴۲۸۵۲
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان:

قدرت علمی امام جواد در سن کودکی دانشمندان را به تحیر واداشت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ابطحی گفت: این صحیح است که مرجعیت برای مسلمین رسیدن به سن بلوغ شرط است؛ اما این حکم در رابطه با افراد عادی صدق می‌کند و راجع به امام و پیامبر صادق نیست.
حجت الاسلام سيد مهدي ابطحي مدير حوزه علميه خواهران منطقه چهار

 حجت الاسلام سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه‌های علمیه استان اصفهان، با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) بیان داشت: روایت‌های بسیاری نشان می دهد که این امام بزرگوار تنها فرزند امام هشتم(ع) هستند؛ اما منتخب التواریخ نیز برای امام جواد(ع) دو خواهر تنی معرفی می‌کند،که ما این مطلب را خیلی  مستند نمی‌دانیم.

 

وی در ادامه ابراز داشت: زمانی‌ که امام جواد(ع) به پیشوایی مسلمین نائل شدند، فقط هفت سال داشتند و اینجا بود که دشمنان اسلام در دنیا شایعه کردند که یکی از شرط های کسب این مقام والا رسیدن به سن بلوغ  است، پس ایشان سزاوار یک چنین مقامی نیستند، و این گونه بود که برخی از مسلمانان هم به شک افتادند.

 

حجت الاسلام ابطحی افزود: این صحیح است که مرجعیت برای مسلمین رسیدن به سن بلوغ شرط است؛ اما این حکم در رابطه با افراد عادی صدق می‌کند و راجع به امام و پیامبر  صادق نیست، امامان و پیامبران الهی مقام و منزلت به خصوصی را نزد خداوند دارا هستند که حتی می‌توانند از سنین کودکی به مقام های دینی دست پیدا کنند، برای نمونه  حضرت یحیی پیامبر(ع) و حضرت عیسی پیامبر(ع) و یا از بین امامان بزرگوار ما امام زمان(عج) هستند که در سنین کودکی به این مقام با عظمت الهی نائل شدند.

 

وی افزود: زمانی که امام محمد تقی(ع) به جانشینی پدر انتخاب شدند خداوند علمی را در ذات ایشان قرار داده که حتی علمای سالخورده آن زمان نیز بارها از فهم ایشان متعجب می‌ماندند.

 

مدیر حوزه‌های خواهران اصفهان بیان داشت: به عنوان مثال روزی جمعی از دانشمندان و علمای آن زمان خدمت امام رسیدند و هر کس سؤالی طرح کرد و بزرگ علما سؤالی را درباره صید شخصی که در حال احرام است، مطرح کرد و هر کس پاسخ متفاوت و یا پاسخ نادرستی داد؛ اما امام بزرگوار چنان همه زوایای مطلب را زیر سؤال بردند و افراد را به پاسخشان رساندند که در همان لحظه همه به علم ایشان ایمان پیدا کردند.

 

حجت الاسلام ابطحی در پایان اظهار داشت: امیدواریم که همه ما بتوانیم ادامه دهنده راه امام محمد تقی(ع) و زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) باشیم./9393/ت302/س

ارسال نظرات