۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۴۳۱۱۸

تفسیر روزانه قرآن کریم در حوزه علمیه تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه تبریز از برگزاری جلسات روزانه تفسیر قرآن کریم برای نخستین بار در مدارس علمیه کشور در تبریز خبر داد.
حجت الاسلام سيد حسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه طالبيه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز، امروز در حاشیه بازدید آیت الله شبستری از روند فعالیت این مرکز علوم دینی اظهار داشت: همه روزه از ساعت 7 تا 8 صبح جلسات روزانه تفسیر قرآن کریم ویژه طلاب این مرکز علوم دینی برگزار می شود.


وی با ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی، علمی، قرآنی و آموزشی این حوزه خاطرنشان کرد: هم اکنون 536 طلبه در هفت پایه تحصیلی در حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز مشغول تحصیل هستند که رویکرد پژوهشی در برنامه های آموزشی این مرکز کاملا مشهود است.

 

حجت الاسلام سیدی ثانی از فعالیت گروه‌های چهارگانه علمی در حوزه علمیه تبریز خبر داد و گفت: هریک از طلاب در یکی از گروه‌های فلسفه و کلام، فقه و اصول، ادبیات، علوم قرآن و حدیث عضو هستند که برنامه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی را در طول سال تحصیلی می‌گذرانند.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در ادامه به تشریح برنامه‌های عمرانی این مرکز علوم دینی پرداخت و از حمایت‌های آیت الله مجتهدشبستری، رییس عالی حوزه علمیه آذربایجان شرقی تقدیر کرد و گفت: توسعه مدارس علمیه تبریز برای احیای جایگاه حقیقی حوزه علمیه آذربایجان تحت اشراف آیت الله شبستری در دستور کار است.

 

وی با بیان این‌که برای بازیابی جایگاه تاریخی حوزه علمیه آذربایجان به ویژه تبریز نیازمند گسترش فضاهای آموزشی و پژوهشی در استان هستیم، گفت: طرح توسعه حوزه علمیه طالبیه که از سال‌ها پیش آغاز شده است، با برگزاری جلسات متعدد با متولیان حوزوی و مسؤولان شهرداری تبریز پیگیری شده و در مرحله نهایی مطالعات خود است.

 

حجت الاسلام سیدی ثانی تصریح کرد: با اجرای پروژه طرح توسعه حوزه علمیه طالبیه بار دیگر شاهد شکوه حوزه‌های علمیه تبریز خواهیم بود، البته تحقق این مسأله نیازمند نگاه مثبت و همکاری مسؤولان استان است که خوشبختانه همدلی و وفاق خوبی در این زمینه وجود دارد.

 

گفتنی است، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز با حضور در جمع مدیران، اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز از نزدیک در جریان فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی این مرکز آموزش علوم دینی قرار گرفت./935/پ202/س

ارسال نظرات