۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۴۳۵۹۶
کاردار سفارت ونزوئلا در ایران:

انقلاب اسلامی ایران الگویی برای همه جهانیان است

خبرگزاری رسا ـ کاردار سفارت ونزوئلا با اشاره به پیروری ملت این کشور از انقلاب جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران الگویی برای همه جهانیان است.
نستور زامبرانو


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نستور زامبرانو، کاردار سفارت ونزوئلا در تهران، شب گذشته در سلسله نشست‎های مقاومت در ساعت صفر که با عنوان «نسیم مقاومت در همسایگی شیطان» برگزار شد و به بررسی مسائل آمریکای لاتین و تحلیل پیروزی اخیر آقای هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا به همراه تجلیل طلاب از مقاومت مردم ونزوئلا اختصاص یافته بود با اشاره به اهمیت رسانه در دنیای کنونی، گفت: از ابزار مهم جنگ سرد در دنیای کنونی در میان قدرت‎های جهان، جنگ رسانه‎ها است.

 

وی در این نشست که به همت معاونت سیاسی بسیج مدرسه علمیه معصومیه(س) در سالن جلسات ساختمان شهید مطهری این مدرسه در قم برگزار شد، افزود: حدود 80 درصد از رسانه های ونزوئلا از جمله تلوزیون و رادیو دست کسانی است که بر علیه حکومت این کشور فعالیت می کنند، آژانس های بین المللی نیز با پشتیبانی آمریکا کمک بسیاری به این شبکه های ضدحکومتی ارائه می دهند.
 

 

کاردار سفارت ونزوئلا با اشاره به فشار‎های رسانه های غربی اظهار داشت: رییس جمهور ونزوئلا به دلیل تبلیغات شدید رسانه های غربی علیه این کشور دچار مشکلات جسمانی شده است. مشکلات فراوانی پیش روی ملت قرار دارد، اما این مردم انقلابی و همیشه در صحنه توانستند درس خوبی به دشمنان داده و نشان دهند وقتی یک ملت وارد پرسه تبلیغاتی می شود هیچ چیز نمی تواند آن ها را تکان دهد.

 

نستور زامبرانو دباره حضور گسترده ملت ونزوئلا در انتخابات، تصریح کرد: این انتخابات چنان پاک و پر شور برگزار شد که حتی دشمنان به پاکی و پرشوری آن اذعان کردند و بیش از هشتاد درصد واجدان شرایط در این انتخابات مشارکت داشتند.

 

وی ادامه داد: شیوه انتخابات در ونزوئلا بدین گونه است که رای دهنده، نامزد خود را از روی دستگاه انتخاب و رسیدی را از این دستگاه دریافت می کند و سپس رسید را به صندوق رای می اندازد. تعداد رای های شمار شده باید با رای هایی که در صندوق انداخته شود، برابر باشد که نشان دهنده صحت و درستی انتخابات است.

 

 

 

 کاردار سفارت ونزوئلا در تهران، بیان داشت: دولت ونزوئلا تصمیم گرفته است که در آمریکای لاتین جامعه جدیدی با قوانین و مقررات خودمان بسازد و اهمیت این مرحله انتخابات در این است که این کوشش و حرکت به سمت تغییرات را تضمین می کند. آمریکا لاتین آزاد و مستقل می تواند به ملت ونزوئلا و سایر ملت های جهان کمک کند و این پرسه اهمیت خاصی برای ما دارد، زیرا  یک انتخابات بی سابقه در حیاط خلوت آمریکا اتفاق افتاده است.

 


نستور زامبرانو 
وی با بیان این که اغلب مردم ونزوئلا مسیحی و کاتولیک هستند، خاطرنشان ساخت: با این که مسلمانان در این کشور اقلیت هستند، اما ملت ونزوئلا با اسلام بیگانه نیست و با آنچه در جهان اسلام نظیر مسأله فلسطین رخ می دهد، آگاه است.


وی روابط ایران و ونزوئلا را تنگاتنگ خواند و تاکید کرد: روابط این دو کشور محصور به قراردادها نیست و ارتباط فرهنگی عمیقی بین مردم کشور ما و ایران وجود دارد.

 حدود سی قراردارد مشترک میان ایران و ونزوئلا منعقد شده و چاوز نیز تاکنون 10 بار به ایران سفر کرده است.


زامبرانو افزود: مشترکات زیادی بین انقلاب اسلامی ایران و حرکت های اخیر انقلابی ونزوئلا وجود دارد و هر دوی این انقلاب ها بیانگر اراده مردم این دو کشور در مخالفت با امپریالیسم است. مقاومت و انقلاب ایران اسلامی الگویی برای همه کشور های جهان است، هدف از مبارزه مردم ونزوئلا با امپریالیسم همراه با ملت های دیگر منطقه امریکای لاتین نیز ساختن جامعه برابر و مستقل است.


کاردار سفارت ونزوئلا با بیان این که همبستگی بین کشورهای امریکای لاتین در آلبا تجلی پیدا کرده است، خاطر نشان ساخت: نکته قابل توجهی که در کشورهای آلبا وجود دارد این است که بر اساس پول معامله نمی کنند، بلکه بر اساس نیازهای کشورها مبادلات صورت می پذیرد، به عنوان مثال کوبا به ونزوئلا در زمینه پزشکی و علمی کمک شایانی کرده و در قبال آن ونزوئلا در زمینه انرژی و نفت به این کشور کمک می کند.


گفتنی است در پایان این جلسه عکس حضرت آیت الله خامنه ای به همراه چفیه از طرف فرمانده بسیج مدرسه معصومیه(س) به عنوان قدردانی از هوگو چاوز و مردم انقلابی ونزوئلا تقدیم نستور زامبرانو شد./994/ب202/د

ارسال نظرات