۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۴۳۶۲۲
فردا؛

تشییع پیکر آیت الله محمدتقی مروارید در ایلام برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ آیین تشییع پیکر آیت الله محمدتقی مروارید(ره) از علمای ایلام فردا با حضور علما، مسؤولان استانی و مردم استان ایلام برگزار می‌شود.
تسليت/1

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب کشور، آیت الله محمد تقی مروارید از علما ساکن در استان ایلام و مبارزان علیه رژیم ستم شاهی پس از سال‌ها خدمت به مردم شریف ایلام، صبح روز گذشته سی ام مهر دار فانی را وداع گفت.

 

مراسم تشییع پیکر این عالم فقید روز سه شنبه، ساعت 9 صبح از حوزه علمیه ایلام به سوی بهشت رضای این شهر آغاز خواهد شد و مراسم ختم، عصر همان روز، و صبح و عصر چهارشنبه در مسجد جامع ایلام برگزار می شود.

 

ایشان در مشهد مقدس پا به عرصه وجود گذاشت و تحصیلات مقدماتی را همانجا نزد علمای آن دیار به انجام رساند، سپس جهت ادامه تحصیل به نجف اشرف سفر و از محضر علمای نجف کسب علم و فضیلت کرد.

 

مرحوم آیت الله مروارید در دروس آیات عظام خویی و حکیم حضور یافته و خود را برای مقدمات اجتهاد آماده  کردند، سپس به قم مراجعت کرده و در درس خارج آیت الله العظمی بروجردی(ره) و امام خمینی(ره)حضور پیدا کرد. پس از مدتی به ایلام رفته و به اصرار مردم این دیار در این شهر ساکن شد.

 

وی از روحانیان مبارز علیه رژیم ستم شاهی بودند و بارها از سوی رژیم منحوس پهلوی به زندان و بازداشت محکوم شده و با بردباری تمام شنکنجه ها و اذیت ها را تحمل کرد.

 
در دوران پس از پیروزی انقلاب ایشان نمایندگی امام در جهاد سازندگی و نمایندگی اولین دوره مجلس خبرگان رهبری از سوی مردم ایلام را برعهده داشت./967/پ203/س 
ارسال نظرات