۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۴۴۱۳۳
امام جمعه بوینس آیرس آرژانتین در گفت‎وگو با رسا:

انقلاب اسلامی سرچشمه انقلاب کشورهای آمریکای لاتین است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بوینس آیرس آرژانتین با تبیین جایگاه انقلاب اسلامی در کشورهای آمریکای لاتین گفت: انقلاب اسلامی سرچشمه انقلاب های کشورهای آمریکای لاتین است.
حجت الاسلام عبدالکريم پاس امام جمعه بوينس آيرس

 عبدالکریم پاس امام جمعه بوینس آیرس پایتخت آرژانتین در گفت‎وگو با خبرنگار رسا، ضمن اشاره به انقلاب اسلامی و جایگاه آن در آرژانتین گفت: مردم آرژانتین انقلاب اسلامی را به خوبی می شناسند به طوری که این انقلاب را سرچشمه انقلاب های منطقه آمریکای لاتین می دانند.


عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع)  با اشاره به محبوبیت امام خمینی (ره) در نزد مردم آرژانتین خاطر نشان کرد: مردم انقلابی آرژانتین شناخت خوبی نسبت به امام خمینی (ره) دارند و او را رهبر آزادی خواهان و مظلومان عالم می دانند.


وی افزود: آرژانتینی‎ها با دقت تحولات منطقه را رصد می کنند و بیانات مقام معظم رهبری که به زبان اسپانیولی ترجمه می شود را مورد تحلیل قرار می دهند.


امام جمعه بوینس آیرس اظهار داشت: مردم ایران در نگاه آرژانتینی‌ها دارای هویت عزت‌مند هستند زیرا ایران را مظهر مقاومت در برابر استکبار و رژیم صهیونیستی و به خصوص آمریکا می دانند.


وی در مورد اوضاع مسلمانان در این کشور تصریح کرد: خوشبختانه دولت آرژانتین اسلام را به عنوان دین رسمی پذیرفته است و اجازه تبلیغ به مسلمانان هم داده می شود به طوری که چند مرکز اسلامی و مسجد در این کشور داریم.


شیخ عبدالکریم پاس ضمن اشاره به فعالیت وهابیت در آرژانتین و آمریکای لاتین بیان کرد: حدود 10 سـال بعـد از انقلاب اسلامی ایران، وهابی‎ها تبلیـغ را جدی گرفته و به این کشور مبلغ‌ اعزام کردند.

 

وی افزود: وهابی ها یک مرکز بزرگ و مسجدی زیبا در یکی از نقاط مهم آرژانتین با هزینه ای بالغ بر40 میلیون دلار تاسیس کرده که برای کل آمریکای لاتین فعالیت تبلیغی می کند.

 

امام جمعه بوینس آیرس با اشاره به برنامه بلند مدت وهابیت برای تبلیغ در آمریکای لاتین بیان داشت: البته با این هزینه  هنگفتی که‌ خرج می‌کنند نفوذ زیادی در جامعه آرژانتین ندارند. و حتی اهل تسنن نیز مسجد خود را به صورت مستقل بنا کرده اند و ارتباط خوبی نیز با شیعیان این کشور دارند./994/ب911/ک

ارسال نظرات