۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۴۴۲۹۲

تدارک مسلمانان سراسر دنیا برای برگزاری عید سعید قربان

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان در سراسر دنیا خود را برای برگزاری عید سعید قربان که یکی از مهم ترین اعیاد مسلمانان محسوب می شود آماده می کنند.
عيد قربان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عید قربان یکی از مهم ترین اعیاد در دین اسلام محسوب می شود و مسلمانان سراسر دنیا نیز از هم اکنون خود را برای جشن و سرور و برگزاری این عید سعید آماده می کنند.

 

در مصر، مسلمانان عید قربان را با شرکت در نماز عید جشن می گیرند و به آن عید الکبیر می گویند. نماز عید که صبح زود در مساجد برگزار می شود و خطبه پس از آن از سنت های مسلمانان مصر نیز است. پس از آن نیز افراد به ملاقات دوستان و اقوام خود رفته و به همراه آنان این روز عزیز را جشن می گیرند. در طول تعطیلات عید در مصر، سازمان های خیریه گوشت و غذا در میان مردم فقیر توزیع می کنند.


در ایالات متحده نیز هر ساله مسلمانان خود را به نزدیک ترین مسجد محل سکونت خود رسانده و در نماز عید قربان شرکت می کنند و پس از آن به منزل دوستان و اقوام خود رفته و جشن می گیرند.

 

در قزاقستان شیخ دربیسالی، مفتی اعظم این کشور گفت: عید قربان یکی از بزرگترین اعیاد جهان اسلام است. تعطیلات این عید سعید نشان دهنده اهمیت توجه به فقرا و دلجویی از اقوام و خویشان است.


در پاکستان به مناسبت عید قربان یک تعطیلی چهار روزه مرسوم است. در طول این تعطیلات مغازه ها تعطیل هستند و مسلمانان در نماز عید و خطبه پس از آن شرکت می کنند.

 

در مراکش تعطیلی عید قربان سه روزه است و مانند سایر کشورهای اسلامی نماز عید و خطبه آن از سنت های همیشگی در بزرگداشت این عید بزرگ اسلامی است. پس از نماز عید و خطبه ای که بعد از آن قرائت می شود یک گاو یا بره قربانی می شود و گوشت قربانی میان فقرای منطقه توزیع می شود.


در بنگلادش به قربانی کردن در روز عید قربان اهمیت زیادی داده می شود و سن و سلامت حیوان قربانی خیلی مهم است. بنگلادشی ها قربانی کردن حیوانی را که به طور کامل سالم نیست بد می دانند. این قربانی کردن ها از همان صبح عید قربان شروع شده و برای سه روز ادامه دارد. نماز عید و جشن های مذهبی مربوط به این روز در بنگلادش همانند سایر کشورهای اسلامی است.


در ترکیه نیز شرکت های اتوبوسرانی از هم اکنون خود را برای تعطیلات دوازده روزه عید قربان در این کشور آماده می کنند تا بتوانند خیل عظیم مسافران را در جاده های این کشور جابجا کنند. گفته می شود در حدود 5/7 میلیون نفر از مردم ترکیه که ده درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند قرار است در طول این تعطیلات به مسافرت بروند. در روز عید قربان مردم مسلمان ترکیه نیز در نماز عید شرکت می کنند و گوشت قربانی در میان فقرا توزیع می کنند./990/ب901/ک

ارسال نظرات