۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۴۴۸۲۶
نماینده خبرگان رهبری:

حدیث غدیر از مهم ترین منابع نظام سیاسی شیعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری حدیث غدیر را از مهم ترین منابع نظام سیاسی شیعه دانست و تاکید کرد: خداوند تکمیل رسالت نبی مکرم اسلام را در ابلاغ ولایت امیر المومنان حضرت علی(ع) قرار داد.
حجت الاسلام و المسلمين قريشي

حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این که پذیرش امامت و جانشینی نبی مکرم اسلام در واقع مشروعیت بخشیدن به امور مدیریتی جامعه دینی است، گفت: بدون پذیرش اصل مهم ولایت مشروعیت کارها در جامعه اسلامی با ابهام های جدی روبرو می شود.

 

وی با بیان این که امامت به جامعه اسلامی مشروعیت می بخشد، تصریح کرد: این مساله به این معنا و مفهوم است که هر کاری در جامعه اسلامی باید بر طبق ارکان اصلی همچون امامت و ولایت استوار باشد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه واقعه تاریخی غدیر خم در تبیین و تثبیت ولایت در مشروعیت بخشی به امور جامعه، تصریح کرد: پیامبر اسلام در حجه الوداع با بیان این که هرکس من مولا و پیشوای او هستم از این پس علی مولا و پیشوای اوست، مقام ولایت را به امیر المومنین (ع) تنفیذ کردند تا از طریق ایشان و فرزندان آل علی حکومت به امام زمان(عج) برسد.

 

وی با بیان این که در اعتقاد شیعه امامت منصبی الهی است،گفت: همچنان که خداوند سبحان کس یا کسانی را از میان بندگان خود به نبوت و رسالت برمی گزیند و او را با معجزاتی که همانند نص از جانب خداوند است تأیید می کند، برای امامت نیز آن که را که می خواهد برمی گزیند و به پیامبرش دستور می دهد امامت او را با نص خاص تصریح و او را برای انجام وظایف رهبری مردم پس از پیامبر به امامت منصوب کند.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، حدیث غدیر را از مهم ترین منابع نظام سیاسی شیعه عنون کرد و اظهار داشت: خداوند تکمیل رسالت نبی مکرم اسلام را در ابلاغ ولایت امیر المومنان حضرت علی(ع) قرار داده است و همین امر بیانگر اهمیت وجودی ولایت و امامت در شاکله و بنیان فکری شیعه و مکتب اسلام است./936/ت302/ج

ارسال نظرات