۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۴۵۰۲۷

کارگاه آموزشی بصیرت علوی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی بصیرت علوی در آستانه فرا رسیدن عید سعید غدیرخم با حضور طلاب و دانشجویان در دانشگاه تبریز برگزار شد.
بصيرت/1


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز امروز در کارگاه آموزشی بصیرت علوی با بیان این‌که بشریت با فرهنگ غدیر به عزت، سربلندی، عدالت و سعادت می رسد، اظهار داشت: آشنایی با فرهنگ و درک فلسفه غدیر آینده جهان را اداره می کند.


وی با تأکید بر این‌که بشریت محتاج فرهنگ غدیر است، به تشریح بخش‌هایی از منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت توجه به بصیرت در جامعه اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: بصیرتی که رهبر معظم انقلاب مطرح می‌کنند، همان بصیرت سیاسی است که باید در جریان های سیاسی به خوبی درک شود تا دچار لغزش نشویم.


حجت الاسلام خدیوی با بیان این‌که بصیرت سیاسی و علوی بدون تبعیت از ولایت فقیه در دوران غیبت کبری محقق نخواهد شد، گفت: باید جریان های نقاق، فتنه را از جریان های اصیل خوب بشناسیم، چراکه با شناخت دوست و دشمن است که می توان در مسیر درست حرکت کرد.


 همچنین پرویز آژیده، رییس دانشگاه تبریز عالم به زمان خویش بودن را یکی از فاکتورهای مهم و تعیین کننده در کسب بصیرت دانست و اظهار داشت: اگر فردی عالم به زمان خویش نباشد، تحت تأثیر تبلیغات دشمن قرار می گیرد و این امر موجب انحراف خواهد بود.


وی افزود: امروز دشمنان با جنگ نرم و توطئه های مختلف در تلاشند که دانشجویان را از مسیر مستقیم الهی منحرف و با ایجاد شبهات، تحلیل های نادرست و تردیدها باورهای دینی جوانان را متزلزل کنند، از این رو باید در مقابل نقشه های شوم استکبار جهانی هوشیار بود و با  زمان شناسی به مقابله با تبلیغات سوء دشمنان شتافت.


آژیده نگاه عمیق به تاریخ گذشته را یکی دیگر از عوامل مؤثر در بصیرت افزایی برشمرد و تصریح کرد: باید از تاریخ گذشته درس عبرت گرفت و دانست که آن قدرت‌های مدعی حقوق بشر و آزادی بیان خود بزرگترین ظالمان و ناقضان حقوق ملت‌های مظلوم جهان هستند.


همچنین بهلول نعمتی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با بیان این‌که ملت ایران امنیت و آرامش امروز را مدیون از جان گذشتگی و نثار خون شهداست، گفت: شما دانشجویان شاهد و ایثار باید به داشتن چنین پدرانی افتخار کنید و ادامه دهنده راه و آرمان های آنها باشید./935/پ202/س

ارسال نظرات