۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۴۵۰۹۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

غدیر پایگاه مهمی برای تفکر و مذهب اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی گفت: غدیر پایگاه مهمی برای تفکر و مذهب اهل بیت(ع) و مشعل فروزانی برای همه بشریت است و جایگاه والای فکری و معنوی اهل بیت(ع) را مشخص و تبیین می کند.
آيت الله طبرسي

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با تبریک فرا رسیدن عید غدیر گفت: پیامبر اسلام (ص) در روز غدیر به حکم الهی مسأله ولایت و امامت مسلمانان را مشخص کرد تا دین اسلام کامل شود و اگر این واقعه اتفاق نمی افتاد، رسالت پیامبر(ص) کامل نمی شد.

 

وی با بیان این که غدیر باید به صورت یک ارزش و فرهنگ ولایت پذیری در همه کشورهای اسلامی جهان معرفی شود و راه اصلی آن ترویج فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی(ص) است، افزود: تجلیل و برگزاری مراسم جشن و سرور در دهه ولایت کافی نیست بلکه باید افزون بر تجلیل و گرامیداشت در جهت تکریم نیز تلاش کنیم تا جوانان و نوجوانان ما درباره با ولایت به روشنگری برسند.

 

امام جمعه ساری ولایت را به عنوان اصل اساسی در جامعه اسلامی نام برد و خاطرنشان کرد: ولایت مسأله مهم اعتقادی است و باید در جهت تقویت و تبیین ولایت در جامعه از وجود کارشناسان، روحانیان و مبلغان به درستی استفاده شود.

 

وی با اشاره به این که غدیر یک تکلیف الهی و دستور خداوند به حضرت محمد(ص) بود و باید در این ایام، مسأله ولایت به درستی در جامعه و در بین جوانان تبیین شود، یادآور شد: اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند روشنگری در خصوص ولایت هستیم و نباید این موضوع مهم نادیده گرفته شود.

 

امام جمعه ساری با بیان این که غدیر پایگاه مهم برای تفکر و مذهب اهل بیت(ع) و مشعل فروزانی برای همه بشریت است و جایگاه والای فکری و معنوی اهل بیت(ع) را مشخص و تبیین می کند، گفت: ماجرای غدیر از مهم ترین وقایع تاریخ اسلام است که از ابعاد و لایه های گوناگونی اعم از اعتقادی، اجتماعی، فکری و سیاسی برخوردار است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی مازندران گفت: وقتی که ما به شکل پیدایش این واقعه نگاه می کنیم پیامبر اکرم(ص) در مهندسی این واقعه ده ها نکته دقیق و ظریف روانشناختی و جامعه شناختی برای ماندگاری آن تعبیه کردند تا این واقعه در اذهان امت اسلام باقی بماند و به رغم توطئه های گروه ها و افراد مختلف این حقیقت تاریخی ماندگار شد.

 

وی به شکل گیری واقعه غدیر در منطقه بیابانی غدیرخم اشاره کرد و افزود: وقوع این واقعه در بیابان خارج از شهر مدینه و بعد از اتمام موسم حج و با حضور طوایف و گروه های گوناگون اسلامی و در زمان حیات پیامبر اعظم(ص) خود دلیلی بر مدیریت مدبرانه و آینده نگری پیامبر اعظم(ص) بود و ایشان برای ماندگاری این واقعه در اذهان تهمیدات ویژه ای اندیشیدند.

 

آیت الله طبرسی به اثر تاریخی و گرانسنگ«الغدیر» علامه امینی اشاره و آن را معجزه واقعه غدیر ذکر کرد و افزود: این اثر از شاهکارهایی است که خود باعث ماندگاری و دلیل ماندگاری غدیر است.

 

وی با بیان این که بحث سندی واقعه غدیر کاملا روشن است اضافه کرد: اما از نظر دلالت، در قرائت صحیح و حداکثری، مبین حق زعامت و ولایت امیرالمؤمنین(ع) است که در قرائت حداقلی نیز نشان دهنده جایگاه ویژه امیرالمؤمنین علی(ع) در نزد پیامبر(ص) است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به بیداری اسلامی و الهام آن از غدیر، عنوان کرد: غدیر پایگاه مهم برای تفکر و مذهب اهل بیت(ع) و مشعل فروزانی برای همه بشریت است و جایگاه والای فکری و معنوی اهل بیت(ع) را مشخص و تبیین می کند./950/پ202/ب

ارسال نظرات