۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۴۵۳۶۵
نکوداشت فقیه متأله(3)؛

کنگره بزرگداشت آیت الله سیدعلی آقا قاضی فردا آغاز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کنگره دو روزه بزرگداشت آیت الله حاج سیدعلی‌آقا قاضی طباطبایی فردا با پیام مراجع تقلید در دانشگاه تبریز آغاز خواهد شد.
آيت الله سيدعلي قاضي

علی داننده، دبیر کنگره بزرگداشت آیت الله حاج سیدعلی‌آقا قاضی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: کنگره دو روزه بزرگداشت سیدعلی‌آقا قاضی فردا از ساعت 8:30 صبح تا 17 عصر در تالار وحدت دانشگاه تبریز با حضور علما، فقها و اندیشمندان حوزه دین و عرفان برگزار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: قرائت پیام مراجع عظام تقلید، سخنرانی اندیشمندان برجسته جهان تشیع، ارایه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه کنگره، رونمایی از تمبر یادبود، نامگذاری یکی از خیابان‌های تبریز با نام سیدعلی‌آقا قاضی، توزیع کتب و ویژه‌نامه‌های منتشر شده، برگزاری نشست‌های تخصصی و پخش تصاویر دیدار اعضای دبیرخانه کنگره با مقام معظم رهبری از برنامه‌های روز نخست کنگره خواهد بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: دومین روز کنگره نیز در تالار وحدت با حضور و سخنرانی اساتید برجسته و علمای حوزه‌های علمیه کشور همراه خواهد بود، که پیش‌بینی شده اختتامیه عصر روز 16 آبان به صورت آنلاین از سایت رسمی کنگره پخش می شود.

 

وی از وصول 133 مقاله به دبیرخانه کنگره خبر داد و گفت: 56 مقاله بعد از داوری نهایی کمیته علمی، چاپ شده و 11 مقاله در روزهای برگزاری کنگره به صورت سخنرانی ارایه می شود، افزون بر این‌که 2 مقاله سفارشی نیز در خبرنامه کنگره چاپ و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

 

داننده در ادامه از حضور 100 شخصیت برجسته حوزه و دانشگاه در نخستین کنگره بزرگداشت مقام شامخ آیت الله حاج سید‌علی آقا قاضی طباطبایی خبر داد و گفت: این کنگره با هدف معرفی عرفان واقعی در مقابل عرفان‌های کاذب و نوظهور و همچنین تبیین شخصیت عرفانی مرحوم حاج سیدعلی‌آقا قاضی طباطبایی برگزار خواهد شد.

 

وی از انتشار کتاب‌های متععد و ویژه‌نامه مختلف در آستانه برگزاری این کنگره بزرگ دینی خبر داد و گفت: کتای با عنوان « اخلاصمند اخلاص‌کیش » حاوی فرازهایی از نامه ها و توصیه‌های اخلاقی و عرفانی سیدعلی آقا قاضی طباطبایی به برادرزن خویش برای نخستین بار به چاپ خواهد رسید.

 

دبیر اجرایی کنگره با بیان این‌که این نامه و اسناد ارزشمند از سوی حجت الاسلام سیدمحمدتقی قاضی طباطبایی، فرزند شهید محراب قاضی طباطبایی در اختیار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره قرار گرفته است، افزود: کتاب‌های کوه توحید( سیر زندگانی مرحوم قاضی) زینت الارشاد( مشتمل بر 1968حاشیه‌ مرحوم قاضی بر کتاب توحیدالارشاد) نیز تا روز برگزاری کنگره چاپ خواهد شد.

 

داننده ادامه داد: کتاب آسمان توخید و معرفت نوشته آیت الله تحریری، مجموعه مقالات کنگره در 2 جلد، سیدالعارفین( یادنامه نفیس کنگره حاوی اسناد، تصاویر و مطالب دست اول از آیت الله قاضی) و همچنین انتشار دو خبرنامه از دیگر انتشارات کمیته علمی کنگره خواهد بود./935/پ203/س

 

ارسال نظرات