۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۴۵۶۹۱
کتابشناسی آیت الله گلپایگانی(13)؛

نعمت ولایت اهل‌بیت

خبرگزاری رسا ـ کتاب نعمت ولایت اهل‌بیت علیهم السلام متن پیام حضرت آیت‌الله حاج سید محمدرضا موسوی گلپایگانی به کنگره غدیر در سال 1410 قمری در لندن است.
غدير خم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در این نوشتار که به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم انتشار یافته است پیام حضرت آیت‌الله حاج سید محمدرضا موسوی گلپایگانی به کنگره‌ای در شهر لندن برای عده‌ای از شیعیان مقیم این شهر درج شده است.

 

در این پیام حضرت آیت‌الله گلپایگانی به تشریح محتوای پیام جاودانه غدیر که توسط شخص پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله برای جمعیت مسلمانان خوانده شد، پرداخته و معرفی امام علی علیه السلام به عنوان ولی مؤمنان و امیر آنان را مسأله‌ای بسیار مهم و سرنوشت‌ساز برای مسلمانان در طول تاریخ اسلام ارزیابی کرده است.


ایشان با توجه به مفهوم عمیق ولایت، آن را فقط به معنای دوستی ندانسته و معتقد است که رسول خدا صلی الله علیه و آله در آن صحرای بزرگ مسلمانان را جمع نکرد که فقط بگوید با امیرالمومنین علیه السلام دوستی داشته باشند بلکه سرپرستی همه شئون دینی و دنیایی آنان را به دست مبارک آن امام همام سپرد و ولایت تام به آن حضرت داد و با این کار سرفصل مهمی در تاریخ اسلام رقم خورد که با سرنوشت اسلام و مسلمین مربوط بود.


حضرت آیت‌الله گلپایگانی با توجه به مساوی بودن اعلام ولایت امام علی علیه السلام با مأموریت رسالت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در طول 23 سال نبوت، به ابعاد دیگری از اهمیت مسأله غدیر اشاره کرده و با توجه به دستور مؤکد خداوند متعال مبنی بر ابلاغ ولایت امیرالمومنین علیه السلام، به اهمیت و سختی ابلاغ درست دین توسط شخص پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله اشاره کرده و یکی دیگر از ابعاد اهمیت مسأله غدیر خم و پیام آن را بررسی کرده است.


در بخش دیگری از این پیام ایشان به ارتباط تنگانگ نبوت و امامت در واقعه غدیر اشاره و درجه اهمیت امامت و ولایت ائمه اطهار علیهم السلام به اندازه نبوت را یکسان ارزیابی کرده و اهمیت عید غدیر را از عید مبعث و عید فطر و سایر اعیاد رسمی اسلام مهم‌تر عنوان کرده و امامت را میوه رسالت دانسته است.

 

کتاب نعمت ولایت اهل‌بیت علیهم السلام، پیام حضرت آیت‌الله حاج سید محمدرضا موسوی گلپایگانی به کنگره غدیر سال 1410 ق در لندن است که در 24 صفحه با قطع رقعی منتشر شده است./916/د102/ق

ارسال نظرات