۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۴۶۰۰۳
آیت الله طبرسی:

روز مباهله بیانگر منزلت اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، روز مباهله را بیانگر ارج و منزلت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانست و تاکید کرد: مباهله اثبات حقانیت اسلام بر سایر مکاتب بشری و روز نفرین تکذیب‌کنندگان و دروغگویان است.
آيت الله طبرسي

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به فرا رسیدن روز مباهله، گفت: داستان مباهله بزرگ ترین سند فضیلت‏براى اهل پیامبر است زیرا الفاظ و مفردات آیه حاکى است که همراهان پیامبر در چه پایه‏اى‏از فضیلت قرار داشتند.

 

وی با بیان این که پیامبر در این آیه، افزون بر این که‏ حضرت امام حسن(ع) و حضرت امام حسین(ع) را فرزندان خود، و فاطمه(س) را یگانه‏زن منتسب به خاندان خویش مى‏خواند، از شخص على(ع)به عنوان‏ «انفسنا» تعبیر مى‏کند و آن شخصیت عظیم جهان انسانى را به‏منزله جان پیامبر مى‏داند، افزود: فضیلتى بالاتر از این که یک شخص از نظر معنویت و فضیلت‏ به جایی برسد که خداوند بزرگ او را به‏منزله جان و روح پیامبر بخواند.

 

امام جمعه ساری روز مباهله را بیانگر ارج و منزلت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانست و با بیان این که مباهله اثبات حقانیت اسلام بر سایر مکاتب بشری و روز نفرین تکذیب‌کنندگان و دروغگویان است، ادامه داد: روز مباهله،24 ذی‌الحجه، روزی است که پیامبر اکرم (ص) برای مقابله با نجرانیان به مباهله پرداختند.
 
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در این روز بزرگ بود که پیامبر اکرم (ص) به فرمان خداوند به بزرگان مسیحی و نجرانی که ناحق می‌گفتند، پیشنهاد مباهله دادند و خود با دختر و دامادشان که به قول آن حضرت «نفس رسول اکرم» با جان‌هایشان حضور یافتند و مسیحیان و نجرانیان نیز با زن و فرزند و جان‌هایشان حضور یافتند و به مباهله و نفرین و لعنت خداوند به کاذبین و دروغگویان پرداختند.

 

وی با اشاره به این که پیامبر اکرم (ص) نیز بارها و بارها خود و حضرت علی (ع) را شجره واحده و از یک نفس اعلام داشتند، خاطرنشان کرد:  شخصیت و فضیلت حضرت علی (ع) بارها در سوره آل عمران توصیف و بیان شده است.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که تا روز قیامت همه نسل‌ها منقرض می‌شوند به جز خانواده سادات که این در واقع یکی از نعمت‌های بزرگ عظیم خداوندی به مردم و جامعه اسلامی است، گفت: همه تاریخ و حوادث آن برای افراد درس عبرت آموختن و درس زندگی گرفتن است پس خوب است که از وقایع دینی و تاریخی در تمام زمان‌ها آگاهی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که وقایع تاریخ عاملی مهم در شناخت دشمن در همه روزگاران است، تصریح کرد: همه وقایع تاریخی باید برای جوانان ما درس عبرت و چگونه زندگی کردن و دشمن خود را شناختن باشد./950/ت302/ج

ارسال نظرات