۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۴۶۱۰۶
آیت الله موسوی جزایری:

هرگونه ایجاد انحراف در مساله ولایت گام نهادن در مسیر شیطان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با رد برخی شبهات درباره امامت و ولایت، معنا کردن ولایت به دوستی را اشتباه خواند و تاکید کرد: هر کسی که به دنبال ایجاد انحراف در ولایت و امامت باشد قدم در راه شیطان و پلیدی ها گذاشته است.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی خطبه های نمازجمعه که در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با اشاره به هفته کتاب اظهار داشت: قطعا کتاب و کتاب خوانی وسیله ای است جهت افزایش علم و دانش انسان که باید این فرهنگ بیشتر از گذشته در جامعه توسعه یابد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که هر چه سرانه کتاب خوانی و مطالعه در کشور افزایش یابد سبب بازدهی بیشتر می شود، ابراز داشت: افزایش سرانه مطالعه و کتاب خوانی در کشور سبب رشد علمی و دانش جامعه خواهد شد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر گسترش و توسعه کتابخانه ها دائم و کتابخانه های سیار در مناطق محروم و روستاها اظهار داشت: سیاست های خوبی در زمینه کتاب خوانی در روستاها و مناطق محروم ایجاد شده است اما باید فرهنگ مطالعه در این مناطق رشد پیدا کند.

آیت الله موسوی جزایری با دعوت از عموم مردم نسبت به اهدای کتاب به کتابخانه های مساجد و محله ها، تصریح کرد: افرادی که اهل مطالعه و کتاب خوانی هستند کتبی را که خریداری و مطالعه کرده اند را به کتابخانه های مساجد و محله اهدا کنند تا اشخاص دیگری هم بتوانند از آن کتاب بهره کافی ببرند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: از انباشته شدن کتبی که مطالعه شده اند در خانه ها باید جلوگیری کرد و این کتب توسط صاحب خانه باید به کتابخانه های محلی و رسمی اهدا شود تا زمینه برای استفاده دیگران فراهم شود.

روز مباهله سند برتر و جامع اثبات ولایت امام علی(ع)

امام جمعه اهواز با اشاره به روز مباهله بیان داشت: این روز بسیار بزرگ و تاریخی در اسلام است و سندی محکم و کوبنده برای اثبات ولایت حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س) و امام حسن و حسین(ع) است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این روز مباهله افتخاری بزرگ برای شیعیان است، تأکید کرد: شیعیان علوی باید کرامات و فضایل امام علی(ع) و فرزندانش را در روز بزرگ مباهله نشر دهند؛ چراکه این روز سند برتر و جامع جهت اثبات ولایت و امامت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به شان نزول سوره «هل أتی» خاطرنشان کرد: همه آیه های این سوره در وصف حضرت علی(ع)، حضرت زهرا(س) و فضه است و داستان طعام فقیر، مسکین و اسیر از سوی این بزرگواران در این سوره ذکر شده است.

قیام عاشورا؛ قیام امر به معروف و نهی از منکر

امام جمعه اهواز با اشاره به آغاز ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، قیام امام حسین(ع) را قیام امر به معروف و نهی از منکر نامید و گفت: مبلغان دینی باید آمادگی نشر معارف حسینی، زینبی و الگوهای قیام عاشورا در جامعه را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش پایانی سخنانش با اشاره به آیه قرآنی «ان المؤمنون إخوة »، همه مؤمنان و افراد با ایمان را به رعایت برادری و مساوات دعوت کرد و گفت: همه مؤمنان باید با یکدیگر دوست باشند و در این کار هیچ گونه انحصاری وجود ندارد.

آیت الله موسوی جزایری در بخش نخست خطبه دوم با اشاره به معمم شدن 130 نفر از طلاب حوزه علیمه خوزستان، حوزه های علمیه را اردوگاه حضرت حجت بن الحسن(عج) معرفی کرد و گفت: در برهه کنونی حوزه علمیه خوزستان از پیشرفت های خوبی در سطح اهواز و استانی برخوردار است و این حوزه در از نظر کیفیت و رشد در کنار حوزه های برتر کشور قرار گرفته است.

ایجاد انحراف در مساله ولایت؛ گام نهادن در مسیر شیطان

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش پایانی خطبه نخست هرگونه شبهه و انحراف در مورد را ولایت رد و تأکید کرد: معنی اصلی ولایت سرپرستی است و افرادی سودجو برای ایجاد شبهه در دین این لغت را دوست معنا می کنند که این معنی کاملا اشتباه و غلط است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هر کسی که به دنبال ایجاد انحراف در ولایت و امامت است قدم در راه شیطان و پلیدی ها گذاشته است./9461/پ201/ج

 

ارسال نظرات