۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۴۶۶۳۰
رویترز فاش کرد؛

حملات علیه مسلمانان میانمار از پیش طراحی شده است

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری رویترز در گزارشی فاش کرد که حملات به مسلمانان میانمار و آزار و اذیت آنان سازماندهی شده است و حمله کنندگان با یک حزب سیاسی قدرتمند میانمار در ارتباط هستند.
ميانمار


به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری رویترز در گزارشی فاش کرد که حملات صورت گرفته به مسلمانان میانمار از پیش سازماندهی شده است و به وسیله ملی گرایان ایالت راخین که با یک حزب سیاسی قدرتمند در این ایالت در ارتباط هستند صورت می گیرد. 


رویترز در ادامه گزارش خود و از قول منابع نظامی دولت مرکزی در میانمار آورده است: این ملی گرایان به وسیله راهبان بودایی تحریک می شوند و برخی شاهدان گفته اند که در بعضی موارد نیروهای امنیتی دولت میانمار نیز با آنان همراهی می کنند.


یکی از رهبران حزب ملی گرایان در ایالت راخین در گفت و گو با خبرگزاری رویترز این احتمال را که طرفداران این حزب در این گونه مسائل دست داشته باشند رد نکرد. وی هیچ اشاره ای به این که چرا حزب وی تلاشی در جهت آرام کردن طرفدارانش از خود نشان نداده است نکرد و تنها مدعی شد: وقتی مردم به وسیله احساسات ملی گرایانه و قومی تحریک می شوند خیلی سخت است که آنها را متوقف کنیم. 


به گزارش رویترز، مصاحبه با مقامات دولتی میانمار، ارتش و پلیس، رهبران سیاسی و دهها نفر از بوداییان و مسلمانان در سراسر این کشور نشان می دهد که میانمار وارد یک مرحله جدید از اعمال خشونت علیه هشتصد هزار مسلمان ساکن در این کشور اکثرا بودایی شده است که در ایالت راخین زندگی می کنند./990/ب902/ک

 


ارسال نظرات