۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۱۴۶۹۲۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

عزاداری ماه محرم در شأن امام حسین باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر پرهیز از خرافه گویی، ادعاها و سخنان غیر واقعی در خصوص قیام حسینی، گفت: عزاداری ماه محرم باید در شأن امام حسین (ع) باشد و به روشنگری مردم در زمینه تبعیت از ولایت فقیه منجر شود.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، روز گذشته در نشست روحانیان شهرستان بهشهر در آستانه ماه محرم بر هماهنگی و همکاری لازم روحانیان با هیأت امناء و جوانان تاکید کرد و اظهار داشت: با بدعت ها و خرافات در جامعه باید مقابله شود و در این خصوص روحانیت وظیفه مهمی بر عهده دارد.

 

وی افزود: مجلس امام حسین (ع) دارای آداب مخصوص است که باید رعایت شود و این آداب خاص باید از سوی روحانیان هشدار داده شود و از بروز اختلافات در جامعه جلوگیری شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تشریح قیام عاشورا و دستاوردهای مهم این حرکت تاریخی‌ بیان داشت: امام حسین(ع) با نثار خون خود و ایستادگی در مقابل زورگویان و قدرت طلبان فاسد به بشریت درس عزت و آزادگی داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین جباری، با تاکید بر پرهیز از خرافه گویی، ادعاها و سخنان غیر واقعی از مسؤولان هیأت‌های عزاداری خواست تا در این خصوص بیشتر دقت کنند.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر از درس های مهم عاشورا بود خاطرنشان کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه جامعه به مسأله مهم امر به معروف و نهی از منکر هستیم و باید در این راستا روشنگری کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین جباری اضافه کرد: عزاداری ماه محرم باید در شأن امام حسین (ع) باشد و به روشنگری مردم در زمینه تبعیت از ولایت فقیه منجر شود.

 

امام جمعه بهشهر با تاکید بر مطالعه روزانه تصریح کرد: علما، روحانیان و سخنرانان با اطلاعات کامل وارد شوند و در راستای فرهنگ عاشورایی و پیام آن در جامعه روشنگری کنند.

 

حجت الاسلام سید محمد بابایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر نیز در این جلسه با اشاره به برنامه های مختلف فرهنگی دشمن گفت: روحانیان به عنوان علمای دین باید در جهت نهادینه کردن فرهنگ اهل بیت (ع) در جامعه تلاش کنند.

 

وی افزود: توجه جدی به محتوای برنامه‌های ماه محرم ضروری است و در این رابطه روحانیان به‌عنوان عوامل تأثیرگذار مهم در جامعه مهم ترین نقش را در برنامه‌های محرم بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام بابایی تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان از نظر دارا بودن روحانیان متعهد در شرایط مناسبی قرار دارد و در ایام ماه محرم به همه روستاهای فاقد روحانی مبلغ دینی اعزام می شود تا در جهت نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی اطلاع رسانی کنند.

 

فرماندار بهشهر نیز در سخنانی افزود: تداوم پیام عاشورا مرهون تلاش گسترده روحانیت است و روحانیان باید در این ایام از همه توان خود برای بهره مندی جامعه از درس های عاشورایی تلاش کند.

 

محمد رضا البرزی ادامه داد: ایمان، اخلاق و ارزش های جامعه در سایه انتقال درست ارزش ها میسر می شود که در این رابطه روحانیت از تاثیرگذارترین قشر در بین مردم در طول تاریخ بوده است و اکنون نیز ملجاء مردم در همه دوران است./950/پ202/ب

ارسال نظرات