۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۴۶۹۳۷
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی:

تعامل جامعتین در انتخابات ریاست جمهوری به شکل گذشته لزومی ندارد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن بیان شاخص های جامعه مدرسین برای انتخاب افراد در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: لزومی ندارد تعامل ما با جامعه روحانیت در این انتخابات نیز به شکل گذشته باشد.
1/ حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين

حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که جامعه مدرسین هنوز برای تعامل با جامعه روحانیت مبارز در انتخابات آتی تصمیمی نگرفته است، اظهار داشت: این ارتباطات همواره بوده اما لزومی ندارد که در این انتخابات نیز به شکل گذشته تعامل داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که جامعه مدرسین همواره مقید بوده در انتخابات وارد مصادیق نشود، گفت: گاهی این اتفاق افتاده است، اما معیار جامعه مدرسین شاخص های اصولگرایی و همسو بودن التزامات فکری و عملی آنها با ولایت فقیه، است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: از جمله ملاک های مد نظر ما ولایت مداری، عزت مداری، عدالت محوری، برخورداری از روحیه تلاش و جهاد گرایی، معتقد و پایبند بودن به باورهای دینی در عمل است، اینها همان شاخص هایی است که امام(ره) و مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند.


حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با اشاره به تفاوت های انتخابات ریاست جمهوری و مجلس با انتخابات خبرگان رهبری، گفت: در انتخاب نمایندگان خبرگان رهبری افزون بر ملاک های ذکر شده معیارهای دیگری همچون اجتهاد را به تناسب این جایگاه در نظر می گیریم.


تحول در جامعه مدرسین موجب حفظ هویت مستحکم و تأثیرگذار آن می شود
وی حفظ هویت مستحکم و تأثیرگذار جامعه مدرسین را در گرو تحول بر اساس نیازهای زمانی دانست و اضافه کرد: جامعه مدرسین وظایف و اهداف خود را باید توجه به نیاز امروز به شکل جامع تر و فراگیرتر انجام دهد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری رسالت جامعه مدرسین را هدایت گری عنوان کرد و گفت: ارتباط این نهاد با نظام، حوزه و اساتید آن باید با قوت بیشتری حفظ شود.


وی جامعه مدرسین را همراه همیشگی امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید دانست و ابراز داشت: این تشکیلات در بوجودآوردن انقلاب و پاسداری از آن گام های مؤثری را برداشته است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در توضیح ارتباط جامعه مدرسین با نظام، گفت: این نهاد همواره نقش هدایت گری در مسائل کلی نظام داشته است و در این راستا با مسؤولان ارتباطات مستمری دارد؛ در عرصه انتخابات نیز مردم را راهنمایی می کند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جامعه مدرسین در ارتباط با حوزه علمیه نیز همیشه برای پرورش طلاب و نشر معارف اسلامی رهنمودهایی را داشته است.


حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در تجلیل از برخی شخصیت های تأثیرگذار جامعه مدرسین، گفت: حضرت آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله مشکینی، آیت الله روحانی، آیت الله احمدی میانجی از جمله کسانی بودند که سالها با قوت این فعالیت ها را انجام می دادند و اعضای کنونی نیز تداوم دهنده راه آنها هستند./928/ت302/ج

ارسال نظرات