۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۴۶۹۷۵
سرپرست سازمان اوقاف:

8 هزار امامزاده در کشور شناسایی شده است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از وجود بیش از 125 هزار موقوفات در سراسر کشور خبر داد و افزود: علاوه بر این که تاکنون هشت هزار امامزاده و بقعه متبرکه نیز در کشور شناسایی شده است.
حجت الاسلام علي محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی محمدی، سرپرست سازمان اوقاف کشور پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در استانداری اظهار داشت: همه باید خود را برای تغییر و تحولات آماده کرده چرا که تغییرات مدیریتی در سیستم های سازمانی به منزله ضعف و خطای مدیریت نیست.

 

وی اظهار داشت: تغییر مدیریت ها و تحولات در سازمان اوقاف و امور خیریه متدوال بوده و سبب رشد و تعالی فعالیت سازمانی در اوقاف و امور خیریه می شود.

 

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به این که دستگاه وقف به صورت روزانه برای احقاق حقوق واقفان به صورت شرعی اقدام می کنند، تصریح کرد: این حقوق برای نیات واقفان صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان این که عمران و آبادی بقاع متبرکه با تاکید مقام معظم رهبری تسریع یافته است، یادآور شد: باید این اماکن مقدس به قطب های فرهنگی کشور تبدیل شود.

 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر در راستای شناسایی و احیای موقوفات کشور، خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه همسو با تحقق رهنمودها و مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی گام بر می دارد.

 

حجت الاسلام علی محمدی با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در دین مبین اسلام، گفت: باید در کنار نماز، زکات و بسیاری امور دیگر به این امر مهم نیز توجه ویژه ای شود.

 

وی همچنین از وجود بیش از 125 هزار موقوفات در سراسر کشور خبر داد و افزود: علاوه بر این که تاکنون هشت هزار امامزاده و بقعه متبرکه نیز در کشور شناسایی شده است. 

 

حجت الاسلام علی محمدی با تاکید بر ترویج فعالیت های قرآنی و دینی در امامزادگان، اظهار داشت: فعالیت های دینی، وقفی و ارزشی در استان علویان تبرستان باید بیشتر باشد.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که شاهد رشد و نمو فعالیت های اوقافی در مازندران هستیم، اظهار داشت: مردم ولایی و علوی تبار استان، ارادتمند اهل بیت هستند.

 

حجت الاسلام محمدی با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان، خواستار احیا و ترویج فرهنگ وقف بین مومنان و خانواده ها در ماه محرم الحرام شد.

 

سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران نیز در سخنانی با قدردانی از خدمات حجت الاسلام سهرابی مدیرکل قبلی اوقاف و امور خیریه مازندران، اظهار داشت: منش و خصلت این مدیر ولایی باید در بین مدیران استان تسری یابد.

 

وی با بیان این که محرم پشتوانه انقلاب اسلامی بوده و امام (ره) این انقلاب عظیم، انسان ساز و رهایی بخش را که پشتوانه استقلال و آزادی ما بوده را رهبری کردند، اظهار داشت: امروز بر سر سفره معارف و ایثار و فداکاری اباعبدالله الحسین و اولاد این امام همام، فیض می بریم.

 

طاهایی گفت: اهمیت موقوفات در اسلام ناب محمدی تاکید جدی شده و در استان علویان تبرستان باید تقویت شود.

 

استاندار مازندران به وجود امامزادگان در استان اشاره کرد و گفت: این استان ولایی در ردیف استانهای برتر کشور از حیث تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه کشور است.

 

وی بیان داشت: مسؤولان باید خود را خادمان و سربازان وقف بدانند و برای احیا اسلام و معنویت دینی از طریق سنت وقف تلاش کنند.

 

در این مراسم ضمن تقدیر از حجت الاسلام سیف الله سهرابی در دوران تصدی مسؤولیت، حجت الاسلام ستار علیزاده به سمت سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران منصوب شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات