۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۴۷۴۱۵

انتشار چهار کتاب جدید از سوی مرکز نشر هاجر

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از انتشار چهار کتاب جدید از سوی این مرکز خبر داد.
نشر هاجر
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران احمد شایانفر، مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر  کتاب‌های منتشر شده جدید را شامل درسنامه تاریخ تشیع، درسنامه زندگانی و سیره حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها)، شیوه شیوایی و ارتداد ذکر کرد.
وی با اشاره به این‌که درسنامه تاریخ تشیع از سوی غلامحسین محرمی نگارش یافته است، اظهار داشت:‌ این کتاب در30 درس به صورت درسنامه تدوین شده که مشتمل برتمامی مباحث تشیع است.
مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر شمارگان این کتاب را 6 هزار و 500 نسخه ذکر کرد و افزود: این کتاب علاوه بر مباحث پیدایش تشیع تا عصر غیبت کبری مباحثی همچون عزاداری امام حسین(علیه‌السلام)، حکومت‌های شیعی ،حوزه‌های علمیه شیعه، زیارت ازنگاه شیعه، فرهنگ دعا در میان شیعه حوزه‌های علمیه و حکومت‌های شیعی را نیز شامل می‌شود.
وی درسنامه زندگانی و سیره حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) را دیگر کتاب منتشرشده از سوی مرکز نشر هاجر دانست و خاطرنشان کرد: این اثر شامل بررسی شخصیت، زندگانی حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در هنگام حیات پر برکت پدر بزرگوارشان و پس از رحلت ایشان و سیاست‌های ایشان در برخورد با خلفای پس از پیامبر صلی الله علیه و آله است.
شایانفر افزود: این کتاب یکی از انبوه کتب تدوین شده برای این مقصد والا است که امید است رشحه‌ای از فضایل و مناقب زهرای اطهر (سلام‌الله‌علیها) را به درک عموم بالاخص طلاب خواهر مدارس علمیه برساند.
وی با اشاره به این‌که کتاب شیوه شیدایی به قلم سیدابوالقاسم حسینی(ژرفا) در 376 صفحه به نگارش درآمده است، اظهار داشت: این اثر در 26درس و در 2 فصل، شامل فصل نگارش و ویرایش به چاپ رسیده است.
مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر ادامه داد: فصل نگارش خود دارای دو بخش است که ساختمان نوشته با موضوعات پیکره نوشته و پاراگراف‌بندی و بخش درست‌نویسی با موضوعات کلیدهای درست‌نویسی، درست‌نویسی واژگانی و زیبانویسی، آنها را تشکیل می‌دهند.
وی فصل ویرایش با دو موضوع شیوه خط و نشانه‌گذاری را فصل دیگر این کتاب دانست و افزود: این کتاب با هدف آشنایی مخاطبان با اصول بنیادین نگارش و ویرایش نگارش یافته است.
شایانفر گفت: در کتاب ارتداد نیز که به قلم مرضیه اسکندرجوی به نگارش درآمده است با اشاره به دو نگاه دینی، فرهنگی و درون دینی و نگاه از زاویه تاریخی در شش بخش به مسأله ارتداد پرداخته شده است.
وی خاطرنشان کرد: در بخش اول این کتاب کلیات و مفاهیم آمده است و در بخش دوم آیات و روایات این باب گردآوری شده است و در بخش سوم انواع و موجبات ثبوت ارتداد مورد بحث قرارگرفته است.
مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر با اشاره به این‌که بخش چهارم کتاب ارتداد به احکام فقهی ارتداد اختصاص یافته اظهار داشت: بخش پنجم این کتاب به بررسی مجازات مرتد پرداخته و  بخش‌های انتهایی به پدیده ارتداد در زمان معصومان علیهم السلام و نتیجه‌گیری از بحث پرداخته است. /907/د102/ق
ارسال نظرات