۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۴۷۷۴۱
امام جمعه رشت:

ایستادگی در مقابل بدعت فلسفه قیام امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: ایستادگی در مقابل بدعت و گناه فلسفه قیام امام حسین(ع) است.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های نماز جمعه رشت به زمینه های بروز واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: تبلغیات دستگاه بنی امیه و نشان دادن چهره ای غیر واقعی از اهل بیت(ع) در پدید آمدن واقعه کربلا بسیار موثر بود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام جمعه های بنی امیه در 70 هزار منبر، حضرت علی (ع) را به بدی یاد می کردند.

 

خطیب نماز جمعه رشت، سکوت خواص را نیز از دیگر عوامل موثر در به وجود آمدن واقعه کربلا دانست و اظهار کرد: خواص و بزرگانی که نسبت به ولایت حضرت علی(ع) و  برحق بودن امام حسین(ع) آگاهی داشتند، در زمان نیاز سکوت کردند. 

 

حجت الاسلام و المسلمین قربانی افزود: دنیا طلبی باعث شد تا عده ای چنان به لقمه حرام دستگاه بنی امیه عادت کنند که سخن حق امام حسین(ع) در آنها اثر نکند.

 

خطیب نماز جمعه رشت رژیم یزید را رژیمی بدعت گذار خواند و اظهار کرد: ایستادگی در مقابل بدعت و گناه فلسفه قیام امام حسین(ع) است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: سادات، روحانیت، بیسجیان و انقلابیون از همه اقشار دیگر به پیامبر اکرم(ص) نزدیکترند و باید امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنند.

 

وی با اشاره به پیروزی مردم نوار غزه در جنگ هشت روزه با رژیم اشغالگر قدس، اظهار کرد: این جنگ بار دیگر نشان داد، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم طبق آنچه کربلا به مسلمانان آموخته است، همیشه پیروزی است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه ابراز تاسف کرد: یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان جز کشورهای ایران، لبنان و سوریه، یک میلیون و 500 هزار مردم نوار غزه را تنها گذاشتند.

 

خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به حمایت های عربستان، قطر و ترکیه از معارضان سوری تاکید کرد: عدم حمایت عربستان، قطر و ترکیه از مردم غزه در جنگ هشت روزه آبرویی برای این کشورها باقی نگذاشته است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان یادآور شد: مردم غزه با وجود تعداد کم و در محاصره بودن با ایستادگی و مقاومت خود رژیم اشغالگر قدس را به عجز و استیصال کشاندند.

 

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به نقش حمایت های مادی و تکنولوژیکی ایران در پیروزی مردم غزه، اعلام کرد: توان موشکی حماس که نتیجه انتقال تجربیات ایران است، کمر رژیم صهیونیستی را شکست./950/پ201/ب

ارسال نظرات