۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۴۷۷۴۷
آیت الله علم الهدی:

غزه امروز با ادبیات نهضت حسینی ایستادگی می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با بیان این که امروز جبهه دشمن همان جبهه یزید است گفت: پایداری مردم در بحرین، غزه و شرق عربستان نیز حاصل تداوم ادبیات امام حسین(ع) در کربلا است.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی، اظهار داشت: کربلا تنها یک واقعه تاریخی نیست بلکه یک جریان فعال و پویا در امت اسلام است که تا ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد.

وی با بیان این که امروز جبهه دشمن همان جبهه یزید با همان سفاکی ها و درنده خویی ها است، گفت: امروز در بحرین، غزه و شرق عربستان نیز شاهد تداوم ادبیات امام حسین(ع) در کربلا هستیم که عده ای جان بر کف مانند اصحاب امام حسین(ع) در مقابل حکومت مخوف آل سعود و خلیفه تا پای جان ایستاده اند. 

وی با بیان این که امام حسین(ع) در مقام جریان سازی بود نه تنها یک جنگ عادی با قدرت حاکم زمان، ادامه داد: جریانی که می گوید هر که می خواهد با حسین(ع) باشد، باید آخرین ذخیره حیاتش را نیز در راه خدا فدا کند، همچون خود سیدالشهدا(ع) که بذل مهجة(آخرین ذخیره خون بدن در کبد) کردند. 

لقاء الله جز از راه ولایت میسر نیست

آیت الله علم الهدی با اشاره به فرازی از سخنان امام حسین(ع) در هنگام حرکت از مکه که می فرمایند«من کان فینا باذلاً مهجته فلیرحل معنا»، ابراز داشت: این بدان معناست که جز از راه حسین(ع) و اهل بیت(ع) نمی توان به خدا رسید، و بودن با حسین(ع) تنها منحصر به حرکت ایشان از مکه به کربلا نیست بلکه این همراهی همواره در تاریخ وجود دارد. 

نماینده خبرگان رهبری، عبارت «بذل مهجة» در زیارت ناحیه مقدسه را بالاترین درس عرفان حق دانست و تصریح کرد: اباعبدالله(ع) همه وجود و هستی اش را در راه خدا وقف کرد و با همه وجود به میدان عشق الهی وارد شد. 

امام جمعه مشهد افزود: تمام اینها الگویی بارز همچون انقلاب اسلامی ایران دارد که با درایت و هدایت گری حجت امام زمان(عج) اداره می شود و پیش می رود.  

نهضت امام حسین(ع) مرزها را به هم گره زده است

وی با بیان این که نهضت اباعبدالله(ع) مرزهای جغرافیایی را به هم گره زده است، گفت: ما محتاج قاچاق اسلحه به غزه و لبنان نیستیم، بلکه صریحا اعلام می کنیم که موشک های فجر5 که بر سر اسرائیل فرود می آید فناوری نام اسلامی است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: امام حسین(ع) در کربلای سال 61 هجری تنها تابلویی ترسیم کرد برای همه آنان که وجودشان را وقف خدا می کنند و برای ولایت پذیری و ذوب در ولایت بودن و جان نثاری الگویی چون عباس بن علی(ع) ارائه داد.

به میدان آوردن علی اصغر، نمود وقف همه هستی امام در راه خدا است

وی در خطبه نخست نماز جمعه نیز با اشاره به این که نمی توان هر کس را که آرزوی مرگ دارد زاهد و عارف دانست، گفت: برای داشتن تصویری جامع از آرزوی مرگ باید به ادبیات سیدالشهدا(ع) رجوع کرد؛ آنجا که هنگام خروج از مکه از حضرت در مورد علت رها کردن حج و عزم کوفه سوال می شود، می فرمایند «مرگ در نظر من همچون گردن بندی آویخته بر گردن زنی جوان است».  

امام جمعه مشهد ادامه داد: اینگونه آرزوی مرگ داشتن ارزشمند است که مرگ را به منزله پلی نشان می دهد که زندگی گذرا و رنج دنیا را به ثبات و جاودانگی آخرت پیوند می زند و انسان را بر می انگیزد تا حب نفس را کنار گذارده و همه هستی خود را برای جانفشانی در راه ولایت آماده کند. 

وی خاطرنشان کرد: به میدان آوردن علی اصغر(ع)، نمایشگاه بذل مهجة امام در راه خدا است./930/پ201/ج

ارسال نظرات