۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۴۷۷۴۹
امام جمعه موقت ساری:

قیام امام حسین مانع انحراف در دین شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری با بیان این که قیام امام حسین(ع) مانع انحراف در دین شد، افزود: عاشورا را می توان بعثت ثانی نامگذاری کرد.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان با بیان این که قیام عاشورا هر گونه ابهام در فلسفه اسلام را برطرف کرد، گفت: امام حسین (ع) با قیام خود زمینه روشنگری دین مبین اسلام را فراهم کرد.

 

وی با بیان این که قیام امام حسین(ع) مانع انحراف در دین شد، افزود: عاشورا را می توان بعثت ثانی نامگذاری کرد.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که قیام حسینی درس مقاومت، ایثار و آزادگی را به همگان آموخت، تصریح کرد: باید از عاشورا و قیام امام حسین(ع) درس وفاداری به ولی فقیه را بیاموزیم و حتی یک لحظه بدون ولایت در خیمه نمانیم.

 

امام جمعه موقت ساری، اقامه نماز اول وقت را یکی از درس های آموختنی قیام عاشورا برشمرد و خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) برای احیاء دین مبین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و این باید همواره مورد توجه جامعه اسلامی باشد.

 

وی همچنین از برگزاری نماز ظهر عاشورا به امامت آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران در امامزاده یحیی ساری خبر داد و گفت: مردم استان مازندران همواره در عزاداری های حسینی بسیار پرشور هستند.

 

حجت الاسلام قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته بسیج اشاره کرد و با بیان این که بسیج یکی از رویش های مهم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: این نیروی مردمی در چند دهه اخیر کارنامه روشنی را در دفاع از آرمان ها و ارزش های اسلامی داشته و دارد.

 

وی با اشاره به این که نیروی بسیج با درس‌آموزی از مکتب امام حسین(ع) دلیرمردانی را در هشت سال دفاع مقدس به اسلام معرفی کرد، خاطرنشان کرد: نقش بسیج در عرصه های مختلف این کشور به هیچ عنوان قابل انکار نیست.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود به پیروزی مقاومت در جنگ هشت روزه با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و با بیان این که این پیروزی بار دیگر اقتدار و عظمت مقاومت اسلامی را به دنیا نشان داد، تصریح کرد: حزب الله لبنان نیز پاسخ دندان شکنی به کشورهای استکباری و استعماری داد.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که حزب الله لبنان درس استقلال‌طلبی را از بسیجیان ایران اسلامی آموختند، تصریح کرد: نقش نظام مقدس جمهوری اسلامی در پیروزی جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه روشن است./950/پ201/ب

ارسال نظرات