۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۴۸۱۰۴

خشم بعثی ها از سفر لاریجانی به عراق

خبرگزاری رسا ـ فراکسیون العراقیه که مورد حمایت عربستان و بعثی ها قرار دارد نسبت به سفر رییس مجلس شورای اسلامی ایران به عراق به شدت اعتراض کرد.
دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سفر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی ایران به عراق و دیدار با مراجع تقلید، علما و مقامات این کشور با خشم شدید فراکسیون العراقیه که مورد حمایت شدید عربستان سعودی قرار دارد، مواجه شد.

 

حیدر الملا، سخنگوی العراقیه در کنفرانس خبری که در پارلمان برگزار شد گفت: سفر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران به عراق که پس از سفر منطقه صورت گرفت، ضربه ای به ما وارد کرد.

 

وی که از حامیان تروریست های سوری به شمار می آید، افزود: لاریجانی در سفر به سوریه از حل بحران در این کشور توسط ایران بر اساس حکمت سخن گفت، وی از چه حکمتی سخن می گوید در حالی که روزانه ده ها تن در این کشور کشته می شوند.

 

الملا که نمی توانست خشم خود را از دیدار لاریجانی با مقامات عالی رتبه عراقی پنهان سازد، تصریح کرد: متاسفانه این سفر در حالی رخ داد که هیچ کدام از فراکسیون های پارلمانی به معیارهای دوگانه ایران در قبال مسائل منطقه اعتراضی نمی کنند.

 

سخنگوی فراکسیون العراقیه بدون اشاره به این که سفر رییس مجلس ایران چه خدشه ای به حاکمیت عراق وارد می کند، اظهار داشت: ایران باید بداند که عراق کشوری دارای حاکمیت است. با وجود این که از بهبود روابط با کشورهای همجوار استقبال می کنیم، اما با دعوت النجیفی(رییس پارلمان عراق) از لاریجانی دچار ناامیدی شدیم.

 

گفتنی است فراکسیون العراقیه از حمایت شدید عربستان سعودی و بازماندگان حزب بعث برخوردار بوده و از عوامل ضعف دولت عراق به شمار می آید.

 

این فراکسیون از همه امکانات برای ناکامی نظام سیاسی جدید در عراق استفاده می کنند و به شیوه های مختلف می خواهد چنین وانمود کند که شیعیان توان اداره یک کشور را ندارند.

 

العراقیه همواره با تصمیم های گرفته شده از سوی دولت عراق مخالفت می کند و به شدت با جمهوری اسلامی ایران نیز دشمنی دارد و دقیقا همان مواضعی که عربستان سعودی نسبت به ایران دارد را با خود به همراه دارد./980/ب902/ک

ارسال نظرات