۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۴۸۴۴۸

برترین کتاب دینی و حوزوی سال تبریز انتخاب می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری سومین جشنواره کتاب سال تبریز برترین کتاب دینی و حوزوی سال تبریز انتخاب خواهد شد.
کتاب

 

سیدرضا علوی، مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری سومین جشنواره کتاب سال تبریز خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره در شش محور اصلی به صورت موضوعی برگزار می شود که با توجه به صبغه دینی شهر تبریز، بخش دینی و حوزوی از مهمترین بخش‌های آن محسوب می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچون دو دوره گذشته انتظار داریم محققان، پژوهشگران و نویسندگان حوزوی نیز استقبال قابل توجهی از این جشنواره داشته باشند، چنانکه امسال نیز همزمان با برگزاری سومین جشنواره کتاب سال تبریز برترین کتاب دینی و حوزوی سال تبریز انتخاب خواهد شد.

 

وی با اشاره به بخش‌های دیگر این جشنواره گفت: در این جشنواره صاحبان آثار برگزیده در موضوعات تاریخ و فرهنگ و علوم دینی، هنر و ادبیات، پژوهش و تحقیق، کودک و نوجوان، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بیداری اسلامی، مدیریت شهر و علوم اجتماعی و انسانی و بخش جنبی معرفی ناشر، گرافیست و تصویر ساز نمونه سال انتخاب خواهند شد.

 

علوی با اشاره به این‌که آخرین مهلت ارسال آثار تا پایان بهمن سال جاری است، گفت: محل دریافت آثار خانه ختایی تبریز است که عموم مؤلفان و صاحبان آثار می توانند 5 نسخه از آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، البته نویسندگان دیگر استان ها که در خصوص تبریز و آذربایجان شرقی نوشته اند، نیز می توانند در این جشنواره حضور یابند.

 

مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با اشاره به این‌که آثار دریافتی در اسفند ماه سال جاری داوری خواهد شد، افزود: اختتامیه سومین جشنواره کتاب سال تبریز در اردیبهشت سال آینده در تبریز برگزار می شود.

 

گفتنی است، در دومین دوره این جشنواره حجت الاسلام محمد الوان‌ساز خویی، محقق و نویسنده حوزوی منطقه آذربایجان، با کتاب تحقیق و تعلیق تاریخ اولاد اطهار به‌ عنوان کتاب منتخب سال تبریز در بخش تاریخ انتخاب شد.

 

این کتاب نوشته مرحوم محمدرضا طباطبایی تبریزی است که به شرح‌حال بزرگان دینی و امامزادگان منطقه آذربایجان به ویژه شهر تبریز پرداخته و شرحی کامل از خاندان طباطبایی در تبریز داشته و کار تحقیق و تعلیق این اثر بر عهده حجت الاسلام محمد الوان‌ساز خویی بوده است.

 

این محقق و نویسنده حوزوی پیش از این کتب رجال دینور، عرشیان خاک نشین و شرح حال امامزادگان، بقاع متبرکه و اندیشمندان شهر عالم پرور خوی با عنوان «مزارات خوی» را در کارنامه خود دارد و هم اکنون مشغول نگارش دایرةالمعارف امامزادگان استان آذربایجان‌شرقی است./935/پ302/ق

ارسال نظرات