۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۴۸۵۳۵
استاد حوزه علمیه قم:

فرهنگ تماشاگری عزاداری امام حسین را تهدید می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که در عزاداری ماه محرم بعضی از دستجات و تکایا علامت هایی را تهیه کردند که نمی توانستند آن را حرکت دهند، گفت: متأسفانه در روز عاشورا تعداد عزادار کمتر از تعداد تماشاچی بوده است به راستی باید بیاندیشیم که چرا هدف را گم کرده ایم.
عزاداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حیدر ضیایی، استاد حوزه علمیه قم، امروز در گردهمایی مسؤولان هیأت های مذهبی و مداحان آمل که در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد با بیان این که روحانیان و مسؤولان هیأت‌های مذهبی باید طهارت داشته و پاک باشند، گفت: جان ناپاک اثرگذار نیست و اگر هم اثری داشته باشد موقت است که آیا به ثمر می رسد یا نمی رسد.

 

وی با اشاره به این که روحانیان و مداحان باید در برنامه های مختلف حرف های خوبی بزنند که بتواند اثرگذار باشد و در آن اخلاص و نیتی والا وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: نیت صحیح و اخلاص در امور سبب می شود که بتوانیم به سعادت دنیوی و اخروی دست یابیم و در دیگران نیز اثرگذار باشیم.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که در عزاداری ماه محرم بعضی از دستجات و تکایا علامت هایی را تهیه کردند که نمی توانستند آن را حرکت دهند، گفت: متأسفانه در روز عاشورا تعداد عزادار کم تر از تعداد تماشاچی بوده است و به راستی باید بیاندیشیم که چرا هدف را گم کرده ایم.

 

وی با تأکید براین که عزاداری حسینی نباید تنها به ده روز اول محرم ختم شود، خاطرنشان کرد: شور حسینی باید در ماه های محرم و صفر نیز در نقاط مختلف کشور مشاهده شود.

 

شب عاشورا شب آرایش نیست

 

حجت الاسلام ضیایی با انتقاد از باز بودن برخی آرایشگاه‌های زنانه در شب عاشورا خاطرنشان کرد: ما مسیر را گم کرده ایم و گویا فراموش کرده ایم که اباعبدالله الحسین(ع) برای چه شهید شد و در راستای اقامه چه اموری جان پاک خود را فدا کرد.

 

وی با تأکید بر این که عزاداری که با نیت خالص باشد حتما مورد قبول قرار می گیرد و از اجر و پاداشی والا برخوردار است، گفت: مسؤولان هیأت های مذهبی باید تلاش کنند تا زحماتی که می کشند خالصانه بوده و برای هیاهوی مردم نباشد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که روحانیان و هیأت های مذهبی وظیفه دارند تا جاذبه حسینی را در جامعه ترویج دهند، خاطرنشان کرد: مجلس عزای سرور و سالار شهیدان باید محفلی برای عبرت آموزی از پیام های والای حماسه عاشورای حسینی باشد تا بتوانیم افراد بیگانه را جذب کنیم نه این که دفع داشته باشیم.

 

حجت الاسلام ضیایی در پایان با تأکید بر این که ماه محرم بهترین فرصت برای شناخت سیره امام حسین(ع) است، گفت: باید سیره عملی سرور و سالار شهیدان را در زندگی خود اجرا  و نسبت به آن اهتمام والایی را داشته باشیم./950/پ202/س

 

ارسال نظرات