۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۱۴۸۶۴۶
حجت الاسلام پناهیان:

نباید اجازه داد به افراد ولایتمدار هجمه شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان با اشاره به این که ما نباید اجازه دهیم یکی از افراد ولایتمدار به صورت نابجا مورد هجمه قرار گیرد، گفت: به هر صورت آن چه مهم است در این است که در نزاع بین مؤمنان گاهی اوقات جنگ در یک جبهه نیست و در چند جبهه اتفاق می افتد.
حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه عصر دوشنبه در همایش معرفتی بصیرتی عاشوراییان که در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه آمل برگزار شد با بیان این که در چند دهه قبل ما با وضعیتی مواجه بودیم که نزاع بین اسلام و کفر بود، گفت: هر چه به مرور زمان با پیشرفت انقلاب اسلامی و توسعه معنویت در جوامع بشری رو به رو شدیم دعواها در جامعه صورت دیگری پیدا کردند و نزاع‌ها دارد بر سر نوع اسلام و ایمان می‌شود.

 

وی با اشاره به این که تقریبا امروز کسی نمی‌تواند ضدیت با اسلام داشته باشد و به آن میزان عقلانیت رشد کرده است که سبب شد همه قدر مفاهیم دینی را بدانند، خاطرنشان کرد: نواقص تفکر غربی خود را نشان داده است و آنان الان حرفی برای گفتن ندارند و دیگر نمی‌توانند برای سعادت بشر کاری کنند.

 

حجت الاسلام پناهیان با تأکید بر این که هر اتفاقی که بخواهد در جهان بیافتد و پیروزی ما را به اهل عالم مسلم کند و موجب ترویج اسلام ناب شود وابسته به این است که در درون خود به چه پیروزی هایی خواهیم رسید، بیان داشت: منازعات را در جامعه خودمان تمام شده تلقی نمی کنیم و با این که قدرت اسلام ناب کاملا پیش بینی می شود که رشد خواهد کرد ولی باید همیشه آمادگی در برابر فتنه ها داشته باشیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که در اوائل انقلاب منازعات بین مؤمنان و کافران و بعد از آن نیز بین مؤمنان و منافقان به وجود آمد، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی کشور طرفین درگیری در منازعات سیاسی فرهنگی دین را قبول دارند اما این که دین با چه اولویت هایی است باید مشخص شود.

 

وی با بیان این که در زمان امام علی(ع) حضرت با یک جبهه نمی جنگیدند و با جریان های گوناگونی درگیر بودند، بیان داشت: امام علی(ع) با گروه های متفاوتی مواجه بودند که این گروه ها با یکدیگر هم نمی ساختند.

 

حجت الاسلام پناهیان با تأکید بر این که باید دنبال خالص سازی در ایمان بگردیم و ببینیم که چه کسی حرف درست را می زند، گفت: الان کسی که یاعلی و یامهدی می گوید باید جنس کار او را بفهمیم و بدانیم که مفهوم او در چه است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انسان نباید همچون ابوموسی اشعری اعتبار جمع کند و اگر حق را دیدیم باید پای آن بایستیم، بیان داشت: کسانی که سکوت کنند و بگویند اگر کسی جسارت به رهبری کند با او برخورد می کنیم که این طور افراد، مسلم بن عقیل را در کوفه به شهادت دادند و در موقع خاص خود توفیق یاری را از دست می دهند.

 

وی با اشاره به این که ما نباید اجازه دهیم یکی از افراد ولایتمدار به صورت نابجا مورد هجمه قرار گیرد، گفت: به هر صورت آن چه مهم است در این است که در نزاع بین مؤمنان گاهی اوقات جنگ در یک جبهه نیست و در چند جبهه اتفاق می افتد.

 

حجت الاسلام پناهیان با بیان این که طلبه ای که کار اضافی برای انقلاب نمی کند و بسیجی وار حرکت ندارد این امر او از ارزشی برخوردار نیست، خاطرنشان کرد: کسی که لباس شاگردی امام جعفر صادق(ع) را پوشیده است باید دوندگی داشته باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که اگر عنوان مذهبی بودن را یدک بکشیم ولی عوارض آن را پرداخت نکنیم اعتباری ندارد، گفت: نیروهای حزب اللهی نباید ادعا داشته باشند و باید با اخلاصی والا در میدان عمل حضور پیدا کنند./950/پ203/س

ارسال نظرات