۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۴۸۶۴۹
به زبان هندی؛

کتاب از کربلا تا مدینه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ با مساعدت خانه فرهنگ ایران و مقارن با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه السلام، کتاب «از کربلا تا مدینه» به زبان هندی ترجمه و منتشر شد.
کتاب از کربلا تا مدینه منتشر شد

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با مساعدت خانه فرهنگ ایران و مقارن با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه السلام، کتاب «از کربلا تا مدینه» به قلم «سید بشارت شکوه» از نویسندگان اهل ذوق هند که به سیر رویدادهای بعد از واقعه عاشورا پرداخته به زبان هندی ترجمه و منتشر شد.

همچنین این کتاب که قبلا از سوی خانه فرهنگ به زبان اردو منتشر شده بود، هم اکنون از سوی «محمد فیروز» به زبان هندی برگردانده و با مساعدت خانه فرهنگ ایران در بمبئی چاپ شده است.

حجت‌الاسلام سید حسین مهدی حسینی در این چاپ مقدمه‌ای بر آن افزوده و طی آن با اشاره به نقش عوامل غیر مادی در پیروزی مکتب امام حسین علیه السلام در کربلا همچون «شوق شهادت»، «وفاداری»، «صبر» و «اسارت» عنوان داشته است «حکم‌رانان اموی عباسی تلاش زیادی برای پنهان ساختن این واقعه بزرگ داشتند ولی بر خلاف میل آنها قیام عاشورا با تمامی جزئیات و با جلال و عظمت خاصی در تمامی دوره‌ها و زمان‌ها از سوی خردمندان و حق گویان جاودانه و ماندگار گردید و سرچشمه هدایت دین و دنیای جهانیان شد./993/د102/ق

ارسال نظرات