۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۱۴۸۸۰۲
مسؤول عقیدتی سیاسی قرارگاه خاتم الانبیاء:

منشأ بیماریهای روحی نافرمانی از دستورات الهی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول عقیدتی سیاسی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) با بیان این که جسم انسان گاهی اوقات دچار بیماری می‌شود، گفت: روح انسان یعنی بعد اصلی او نیز همچون بعد جسمی دچار بیماری و گرفتاری می‌شود که منشأ اصلی این بیماری‌ها گناه و معصیت است.
حجت الاسلام انصاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از مشهد، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری، مسؤول عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، روز گذشته در مراسم اختتامیه سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) که در مسجد ولی عصر(عج) قرارگاه امام رضا(ع) برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: نهج البلاغه کتابی درمانی برای دردهای فکری و روحی است که باید همچون قرآن مورد توجه، تامل و تعمق قرار گیرد.

 

وی با بیان این که فضای کشور به برکت اسلام و انقلاب، قرآنی شده است، تأکید کرد: نیروهای مسلح و ارتش با استمداد از آیات دلنشین قرآن به تکالیف خود عمل می‌کنند و دلیل این مدعا برگزاری مسابقات و محافل قرآنی فراوان است.

 

حجت الاسلام انصاری با بیان این که نوع خلقت بشر و وجود انسان از دو بعد تشکیل شده است، افزود: بعد جسمی که بین انسان و دیگر مخلوقات خداوند مشترک است و بعد روحی که اصلی‌ترین ویژگی انسان و امتیاز برتری او بر دیگر مخلوقات است.

 

مسؤول عقیدتی سیاسی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) با بیان این که جسم انسان گاهی اوقات دچار بیماری می‌شود، گفت: روح انسان یعنی بعد اصلی او نیز همچون بعد جسمی دچار بیماری و گرفتاری می‌شود که منبع اصلی این بیماری‌ها گناه و معصیت است.

 

حجت الاسلام انصاری در ادامه با بیان اینکه علاوه بر بعد فردی، گاهی بعد اجتماعی انسان نیز دچار مشکل و بیماری می‌شود، افزود: امروز بسیاری از مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی به نوعی جزء بیماری‌های جامعه بشری به شمار می‌آید.

 

وی قرآن را نسخه‌ای شفا بخش برای جستجوکنندگان سعادت دانست و تأکید کرد: قرآن کریم خود را نسخه شفابخش برای مومنان معرفی کرده و حیطه شفابخشی قرآن بیماری‌های روحی و درونی است.

 

مسؤول عقیدتی سیاسی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) اظهار داشت: تهدیدات فرهنگی، توطئه‌های غرب و بسیاری از مشکلات موجود با تاسی به قرآن و عمل به آن قابل حل است و ما باید قدر این نسخه شفا بخش را بدانیم.

 

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: پس از یادگیری، تلاوت، حفظ و انس با قرآن، عمل به قرآن امری ضروری است و برای نجات جامعه امروز، این کتاب آسمانی باید گسترش و تبلیغ شود.

 

وی قرآن را یک داروخانه کامل برای درمان بیماری‌ها عنوان کرد و گفت: قرآن کریم تنها داروخانه‌ای است که اشتباه نمی‌کند، قابل دسترسی در همه مواقع است، مشابه نداشته و استفاده از آن نیز تاریخ مصرف ندارد.

 

حجت الاسلام انصاری در پایان افزود: پس از قرآن، نهج البلاغه کامل‌ترین راهنمای افرادی است که قصد حرکت در مسیر کمال را دارند و کتابی درمانی برای دردهای فکری و روحی است که باید این کتاب نیز مورد توجه، تامل و تعمق قرار گیرد./930/پ202/ب

ارسال نظرات