۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۴۸۸۲۶
پژوهشگر روابط بین الملل:

شکار پهپاد آمریکا را تحقیر کرد

خبرگزاری رسا ـ شاشنگ جوشی پژوهشگر روابط بین الملل از دانشگاه هاروارد گفت: اگر این هواپیما آمریکایی باشد، شکار آن توسط ایران بسیار تحقیر کننده برای آمریکا خواهد بود.
پهپاد

 

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا ؛ شبکه بی بی سی در بخش خبری خود با شاشنگ جوشی پژوهشگر روابط بین الملل از دانشگاه هاروارد، در خصوص شکار هواپیمای بودن سرنشین آمریکایی توسط ایران مصاحبه کرد.

 

وی در این گفتگو در پاسخ به سوالات ضمن ضعیف خواندن تکنولوژی آمریکا گفت: اگر این هواپیما آمریکایی باشد، شکار آن توسط ایران بسیار تحقیر کننده برای آمریکا خواهد بود.


وی این پیروزی ایران را شکستی بزرگ برای آمریکا قلمداد کرد و گفت :شکار هواپیمای بودن سرنشین آمریکایی توسط ایران نشان می دهد که آمریکا در این زمینه در مقابل ایران بسیار ضعیف است و ایران می تواند با تکنولوژی آمریکایی به راحتی مقابله کند.


این پژوهشگر روابط بین الملل ضمن محدود دانستن کشورهای دارای تکنولوژی در اختیار گرفتن هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی گفت : تا کنون هیچ کشوری نتوانسته است کاری که ایران در کنترل و نشاندن این گونه هواپیماها انجام داده است را انجام دهد.

 

وی در انتها گفت:ایران قبلا هم توانسته بود هواپیمای بدون سرنشین بسیار پیشرفته تر آمریکایی را شکار کند و خواهد توانست با در اختیار داشتن این دو، هم از سیستم های ماهواره ای آن برای کشف علائم و سیگنالهای مرتبط با هواپیمای بدون سرنشین مطلع شود و هم از آنها برای ساخت هواپیمای بدون سرنشین بومی خود بهره مند شود./ 9161/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
شکار هواپیمای بودن سرنشین آمریکایی يعني چي ؟
0
0