۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۴۹۱۳۵
خطیب جمعه قطیف عربستان:

حکام عرب از تنش و آشوب در این کشورها استقبال می کنند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان از تنش و آشوب در کشورهای عربی ابراز نگرانی کرد و خاطر نشان ساخت که حکام از وضعیت کنونی جهان عرب خشنود هستند.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان

 

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از راصد، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، خطیب جمعه قطیف عربستان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد امام رضا(ع) برگزار شد از گسترش تنش و آشوب در کشورهای عربی ابراز نگرانی کرد و گفت: ملت های عربی باید بدانند که اختلافات آنان با نزاع و درگیری و حاکمیت تعصب های افراطی حل و فصل نخواهد شد و تنها حکومت های استبدادی هستند که از این وضعیت سود می برند.

 

وی افزود: مطمئنا حکومت ها از وضعیت کنونی بسیار خرسند بوده و همواره در پی استمرار تنش و آشوب در جامعه هستند. ملت های عربی باید دوران سخت کنونی را با اداره مسائل کشورشان بر اساس گفت‎وگو بگذرانند.

 

حجت الاسلام صفار تاکید کرد: از گروه هایی سیاسی در کشورهای مصر، تونس، لیبی، یمن، سوریه و عراق می خواهم زبان عقل را جایگزین زبان تهدید سازند و نسبت به خواسته های خود کوتاه بیایند تا اوضاع این کشورها از وضعیت کنونی خارج شود.

 

خطیب جمعه قطیف عربستان با اشاره به پیشرفت بسیاری از کشورهای جهان، خاطر نشان ساخت: سایر کشورهای پیشرفته نیز با مشکلات اقتصادی و سیاسی و فکری روبرو هستند، ولی آنها از عقل و قانون به عنوان منبع حل مشکلات خود استفاده و از انفجار تنش های سیاسی خودداری کردند.

 

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی کشورهای عربی خصوصا در مسأله انتقال قدرت این است که با انتقال مسالمت آمیز بیگانه اند که این موضوع نیز از تاریخ سراسر استبداد جهل این کشورها است./980/ب902/ک

ارسال نظرات