۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۱۴۹۳۶۸

سبک زندگی اسلامی هویت انسانی را برجسته تر می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در خانه ملت با بیان این‌که سیره و منش زندگی امامان و پیامبران و رویکردهای رفتاری ایشان می تواند با توجه به اقتضائات امروزی به روز شده و به عنوان الگوی عملی برای نسل امروز معرفی و عملیاتی شود، گفت: اگر سبک زندگی اسلامی و ایرانی در کشور به طور شایسته نهادینه شود با اصلاح انحرافات و کوتاهی‌ها می‌توان الگوی مناسبی را برای جهان معرفی کرد.
حجت الاسلام روح الله بيگي، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي

حجت الاسلام روح الله بیگی، نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در خانه ملت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهارداشت: نشر دین اسلام به طور کامل و معرفی آن برای هویت بخشی به انسان‌ها جهت تحقق سبک زندگی اسلامی ایرانی در مقام عمل نیازمند تبیین الگوهای عملیاتی و مؤلفه های اجرایی است.

 

وی ادامه داد: ابتدا باید نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرده و با توجه به نیازها و الزامات فرهنگی کشور مؤلفه های تحقق سبک زندگی اسلامی و ایرانی در فضای مجازی را بومی سازی کنیم.

 

وی با بیان این‌که سیره و منش زندگی امامان و پیامبران و رویکردهای رفتاری آنها می تواند با توجه به اقتضائات امروزی به روز شده و به عنوان الگوی عملی برای نسل امروز معرفی و عملیاتی شود، تصریح کرد: اگر سبک زندگی اسلامی و ایرانی در کشور به طور شایسته نهادینه شود با اصلاح انحرافات و کوتاهی‌ها می‌توان الگوی مناسبی را برای جهان معرفی کرد.

 

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در خانه ملت، سبک زندگی غربی را مادی گرا، شهوت آلود و مغایر با معنویت و ارزش های ناب انسانی معرفی کرد و اذعان داشت: بی هویتی مهمترین ارمغان زندگی صرفاً مادیگرا و مطابق با اصول ماتریالیسم است و همین نبود هویت روشن سبب ایجاد پارادوکس های آشکار بامؤلفه های معنوی می شود.

 

حجت الاسلام بیگی ادامه داد: حضور معنادار در خلأ‌های موجود فضای مجازی و معرفی کامل دین اسلام و سبک زندگی اسلامی و معنوی می‌تواند پشتوانه و همراه شایسته‌ای را برای انسان‌ها ارائه دهد که هویت شایسته انسانی را برجسته تر کند.

 

رییس فراکسیون وقف مجلس شورای اسلامی، در تبیین وضعیت فعلی حاکم بر فضای مجازی، یادآور شد: حضور با برنامه و با تمام توان از الزامات موفقیت و استفاده از این فرصت‌ها است، حداقل وظیفه ایجاب می کند دین اسلام و کشور اسلامی خود را از هجمه ها و تهدیدات موجود مصون بداریم.

 

حجت الاسلام بیگی در ادامه با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در سفر اخیرشان به خراسان شمالی مبنی برعدم تقلید از سبک و سلوک زندگی غرب خاطرنشان کرد: بیانات رهبری نشان می دهد که بایستی در جهت داشتن سبک زندگی اسلامی و ایرانی تلاش و از وضعیت موجود به سمت وضعیت مطلوب حرکت کنیم.

 

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در خانه ملت، در پایان اظهارداشت: بدون شک پس از شناخت و اشراف کامل به فرصت ها و چالش های فضای مجازی می توانیم در خصوص اسلامی کردن سبک زندگی گام برداشته و در جهت بومی سازی آن به صورت نظری و عملی اقدام کنیم./936/ت302/پ

ارسال نظرات