۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۱۴۹۴۵۶

شورای عالی انقلاب فرهنگی چگونه تشکیل شد؟

خبرگزاری رسا ـ پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر رهبر معظم انقلاب فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب درباره چگونگی تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی را منتشر کرد.
شوراي عالي انقلاب فرهنگي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر رهبر انقلاب بخشی از رهنمودهای رهبری درباره تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی را منتشر کرد که در پی می آید:

 شورای عالی انقلاب فرهنگی جزو نهادهاى قطعى نظام است. خب، قبل از این شورا، ستاد انقلاب فرهنگى بود، که امام یک عده‌اى از دوستان را براى مسئله‌ى دانشگاه‌ها معین کرده بودند. بنده رئیس جمهور بودم، مسئول بودم، حضور داشتم، مى‌آمدیم، میرفتیم؛ به این نتیجه رسیدیم که این کافى نیست؛ ما بایستى اینجا را، هم دائره‌اش را وسیع‌تر کنیم، هم مسئولیتش را بیشتر تبیین کنیم، و هم ضمانت بدهیم. آن وقت رؤساى سه قوه و بعضى دوستان دیگر را وارد کردیم و «شوراى عالى انقلاب فرهنگى» را به امام (رضوان‌اللَّه‌تعالى‌علیه) پیشنهاد کردیم، ایشان هم تأیید کردند.

 

خب، چند سال ادامه داشت و روزبه‌روز تکمیل شده. این شورائى که امروز ما داریم، نسبت به آن شورائى که ما آن وقت داشتیم، کاملتر، قوى‌تر، مجربتر و پخته‌تر است. علاوه بر این، کارهائى که در این شورا انجام میگیرد، خیلى گسترده‌تر است و دائره‌ى وسیع‌ترى دارد. آن وقت بیشتر توجه ما به دانشگاه‌ها بود و اندکى هم به آموزش و پرورش و بخش دیگر؛ امروز دائره خیلى وسیع‌تر است.

بیانات در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی 1390/03/23

/924/د102/ج

ارسال نظرات