۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۴۹۵۱۱
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

مسؤولیت اصلی مقابله با تهاجم فرهنگی غرب بر عهده حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری تأکید کرد: مسؤولیت اصلی مقابله با تهاجم فرهنگی غرب بر عهده روحانیت و حوزه‌های علمیه است، دشمنان نیز با درک صحیح از این نقش مهم و اساسی درصدد خدشه‌دار کردن چهره روحانیت اصیل و شیعی هستند.
حجت‌الاسلام علي انتظاري، امام جمعه جلفا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، شب گذشته در گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه استان اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی در برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت سال‌ها است که به دنبال تخریب باورهای دینی و عقیدتی ملت ایران هستند.

 

وی با اشاره به این‌که امروز کشور با جنگ نرم و تهاجم همه جانبه فرهنگی غرب مواجه است، خاطرنشان کرد: مسؤولیت اصلی مقابله با تهاجم فرهنگی غرب بر عهده روحانیت و حوزه‌های علمیه است، دشمنان نیز با درک صحیح از این نقش مهم و اساسی درصدد خدشه‌دار کردن چهره روحانیت اصیل و شیعی هستند.

 

حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر این‌که روحانیت برای ارشاد و تبلیغ مبانی دینی بایستی ابتدا خود در تهذیب نفس و عمل به گفته‌هایش پیش قدم باشد، تصریح کرد: بهترین و تأثیرگذارترین نوع ترویج مبانی دینی، تبلیغ عمل‌گراست، اگر یک مبلغ دینی خود مقید به احکام و ارزش‌های اخلاقی نباشد، تبلیغش تأثیر چندانی نخواهد داشت.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: مسؤولیت معاونت تهذیب در مدارس علمیه به مراتب حساس‌تر از دیگر معاونت‌ها است، چراکه نقش اصلی در شکل‌گیری شخصیت و ابعاد اخلاقی طلاب در دوران تحصیل بر عهده دارند، از این رو بایستی با درک این وظیفه خطیر با خلوص نیت وارد عمل شوید.

 

وی با اشاره به این‌که برنامه‌های تهذیبی در مدارس علمیه بایستی در کنار برنامه‌های آموزشی از نظم و تداوم خاص برخوردار باشند، تصریح کرد: برگزاری منظم جلسات اخلاقی، رسیدگی به مشکلات شخصی طلاب و ارایه مشاوره‌های اخلاقی و خانوادگی می تواند در ارتقای سطح معرفتی آنان تأثیرگذار باشد.

 

حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که بهره‌مندی از استادان اخلاقی در مدارس علمیه و برگزاری جلسات خصوصی اخلاقی و آشنایی با معضلات و اقتضائات سنی، فکری و تحصیلی طلاب نقش بسزایی در ارتقای سطح تحصیلی طلاب نیز خواهد داشت، گفت: اهمیت و ضرورت توجه به برنامه‌های تهذیبی در حوزه‌های علمیه کمتر از برنامه‌های آموزشی نیست.  

 

گفتنی است، در پایان این نشست که با حضور مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی و تعدادی از ائمه جمعه استان همراه بود، معاونان 11 مدرس علمیه برادران استان به طرح مشکلات مرکز علوم دینی خود پرداخته و در ادامه راهکارها و پیشنهادات لازم ارائه شد./935/پ202/س

ارسال نظرات