۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۴۹۵۱۷
مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر تبریز:

نقش خانواده در گرایش به سبک زندگی اسلامی مغفول واقع شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیدی‌ثانی خواستار تبیین سبک زندگی اسلامی از منظر روان‌شناسی و جامعه‌شناسی همراه با گرایش به مفاهیم دینی در ترویج این سبک شد.
حجت الاسلام سيدحسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه تبريز

حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که سبک زندگی اسلامی رمز سعادت بشر در دنیا و آخرت است، اظهار داشت: آموزه‌های دین مبین اسلام و توصیه‌های رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) عالی‌ترین مبانی زندگی سعادتمند را به بشریت ارائه کرده‌اند.

 

وی با بیان این‌که رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با مردم خراسان شمالی مبنی بر توجه به سبک زنندکگی دینی،‌ برآیند آمیختگی آیه‌های قرآن، تفاسیر و احادیث وارده از ائمه اطهار(ع) است، خاطرنشان کرد: شکی نیست که آیات قرآنی، احادیث و روایات مطمئن‌ترین منبع برای تعیین شاخص الگوی سبک زندگی است.

 

حجت الاسلام سیدی‌ثانی با اشاره به این‌که ترویج سبک زندگی غربی از سوی رسانه‌های استکبار و استعمار با هدف بی‌توجهی بشریت از نقش دین در زندگی صورت می گیرد، تصریح کرد: متأسفانه منشأ بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی جامعه به سبب دور افتادن از ملاک‌های سبک زندگی اسلامی است.

 

مدیر حوزه علمیه تبریز با اشاره به نقش بنیان خانواده در آموزش فرزندان برای گرایش به نوع سبک زندگی اسلامی خاطرنشان کرد: در حقیقت پس از نهاد خانواده، مدارس و دانشگاه‌ها هستند که بایستی با تبیین و ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی، نسل آینده را به سمت زندگی سعادتمند سوق دهند.

 

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت و تیزبینی برای پیشگیری از عواقب بلندمدت رواج سبک زندگی غربی در جامعه خواستار توجه همگانی به سبک زندگی اسلامی شدند، تصریح کرد: نباید با غفلت و یا سطحی‌نگری این توصیه مهم رهبری را مانند برخی دیگر از رهنمودهای ایشان فراموش کنیم، امروز کارشناسان مختلف حوزه‌های دینی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور باید با رجوع به مفاهیم دینی به رفع این معضل بپردازند.

 

حجت الاسلام سیدی ثانی رسالت اصلی را برعهده حوزه و دانشگاه دانست و تصریح کرد: نهادهای علمی کشور بایستی با استخراج مبانی عالی قرآنی و اسلامی و همچنین تبیین مصادیق سبک زندگی اسلامی با تغذیه فکری نهادهای فرهنگی قدم مهمی در تحقق این توصیه مهم رهبر انقلاب اسلامی بردارند.

 

وی خواستار روان‌شناسی و جامعه‌شناسی توأم با گرایش به مفاهیم دینی در ترویج سبک زندگی اسلامی در ابعاد فردی و اجتماعی شد و گفت: شناخت، توان طراحی، مخاطب‌شناسی و ترویج مبانی اصیل مراحل مهم و ضروری در رواج سبک زندگی اسلامی در جامعه محسوب می شود که البته همه مراحل بایستی با نظارت اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه همراه باشد./935/پ202/س

ارسال نظرات